V rámci projektu rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava-Triblavina sa pripravuje stavenisko a uskutočňujú sa projektové práce. TASR o tom informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
„Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu,“ priblížila s tým, že na stavbe sa uskutočnil aj výrub stromov či príprava zariadenia staveniska.
Práce na rozšírení diaľnice napredujú
V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. „Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Na pláne je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude aj v inžinierskej činnosti,“ doplnila.
Ďalej uviedla, že zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkou tzv. žltého FIDIC-u. Znamená to, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentácia, ktorú treba najskôr naprojektovať. Zhotoviteľ by mal podľa NDS dokončiť väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka.
Proces projektovania však bude pokračovať počas celého obdobia výstavby. „Výhodou využitia žltého FIDIC-U je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby,“ dodala hovorkyňa.
Projektové práce podľa jej slov úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. „Máme dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce,“ podotkla hovorkyňa.