Slovenská pošta pokračuje v zatváraní svojich pobočiek s cieľom zefektívniť tok financií. Niektoré obmedzuje, niektoré úplne ruší, čo má obrovský dopad na ľudí, ktorí na ne spoliehali dlhé roky.
Len začiatkom roka pritom informovala o zatvorení 20 pobočiek naprieč Slovenskom, teraz sa k ním pridávajú ďalšie. Vyplýva to z reportáže verejnoprávnej RTVS.
Od 1. apríla totiž došlo k zatvoreniu pobočky na sídlisku II v Prešove, ktorá slúžila vyše 7 000 ľudí. Navyše, pozitívne neznejú ani slová radnice k budúcnosti ďalších pobočiek. „Budeme sa snažiť, aby ďalšie pobočky v meste ostali,“ jednoznačne neznie povzbudzujúco.
Pošta svoje rozhodnutie obhajuje tým, že táto konkrétna pobočka patrila dlhodobo k tým s najnižším záujmom obyvateľom. Domáci ale nesúhlasia a tvrdia, že teraz budú musieť pre využitie poštových služieb dochádzať na hlavnú pobočku, ktorá je ďaleko.
„Slovenská pošta v súčasnosti pracuje s existujúcou sieťou pobočiek a zároveň pripravuje alternatívne formy poskytovania poštových služieb tak, aby ich mali obyvatelia pohodlne v dosahu,“ povedala hovorkyňa Pošty Iveta Dorčáková pre RTVS.
Či dôjde k zrušeniu ďalších pobočiek nielen v Prešove, ale aj v ďalších mestách, je nateraz otázne. Pošta chce šetriť a prevádzku pobočiek nahradiť doručovateľmi v čo najväčšej miere. Môže to mať však presne opačný efekt. Stačí sa pozrieť na to, ako inovujú konkurenčné služby, ako napríklad Packeta, ktorá len nedávno spustila možnosť podávania zásielok cez Z-Boxy.