Ak nevyužívate YouTube Premium a nepoužívate ani AdBlock, neostáva vám nič iné, len počas sledovania videí pretrpieť reklamy. Ako informuje portál 9To5Google, s odkazom na oficiálny blog Google, už čoskoro sa zbavíte jedného z najotravnejších typov reklám.
Reč je o tzv. „overlay ads“, teda prekrývajúcich reklamách. Ide o vyskakovacie bannery, ktoré prekrývajú video a nezmiznú sami od seba, musíte ich manuálne zatvoriť. Z toho dôvodu patria k najmenej obľúbeným typom, čo si zjavne uvedomuje aj samotný YouTube.
Ide dokonca o starší formát reklamy, ktorý sa objavuje len na desktopoch, nie na mobiloch. Ak sledujete videá len na smartfóne, môže sa stať, že si túto zmenu ani len nevšimnete. Platforma informuje o tom, že tieto reklamy prestane používať už od 6. apríla tohto roka. Namiesto toho chce používať výkonnejšie reklamné formáty.
V prípade, že patríte k tvorcom obsahu, od 6. apríla už nebudete mať možnosť pridávať prekrývajúce reklamy v rámci monetizácie. YouTube zatiaľ neprezradil, čím ich plánuje nahradiť, no nie je vylúčené, že by mohlo ísť o novú funkciu „Product Tagging“. To by umožnilo označiť tvorcom produkty použité vo videách.