Najväčšia banka na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, pred pár dňami začala na svojom webe upozorňovať na výpadok, ktorý prebehne 18. marca, teda v sobotu. Počas tohto dňa nebudú v určitých časových intervaloch fungovať tie najzákladnejšie služby. Výpadok môže ovplyvniť schopnosť platiť, kontrolovať účet a mnoho ďalšieho.
Banka síce upozorňuje, že ide o plánovaný výpadok, na samotnom dopade na klientov to však nič nemení. Sporiteľňa hovorí, že tak robí preto, aby vylepšila Georga a ďalšie služby.
„V rámci plánovanej odstávky vylepšujeme Georga a ďalšie služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. V sobotu 18. marca tak budú niektoré služby nedostupné alebo obmedzené.“
Pozrite sa, ktoré služby budú mať úplný alebo čiastočný výpadok. Nie je ich málo a dotknú sa azda všetkých klientov.
Veľký výpadok: Rozpis toho, čo nebude fungovať
18. 3. 2023, 0:10 – 0:40
- Kreditné karty vydané Slovenskou sporiteľnou v bankomatoch a platobných termináloch Global Payments. Kreditné karty budú fungovať v bankomatoch iných bánk, rovnako ich môžete využiť na platenie v obchodoch, kde majú platobný terminál inej banky.
18. 3. 2023, 4:00 – 9:00
- Push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami
18. 3. 2023, 4:00 – 10:00
- mToken – podpisovanie
- POZOR: Platby kartou na internete budú zrealizované bez dodatočného overenia cez mToken alebo SMS
- Sporopay, Klientske centrum (aktívne operácie, Internetbanking, Telehonebanking, Databanking a SMS služby)
- George a mobilná aplikácia George – úplne nedostupné
- Business24, Business 24 mobilná aplikácia
- API rozhranie pre tretie strany
18. 3. 2023, 10:00 – 23:00
- zadané platby do iných bánk a zahraničné platby budú v obratoch (mobilná apka) alebo v histórii (počítačová verzia) zobrazené ako spracovávané. Platby nie je potrebné opätovne zadávať, budú zúčtované automaticky po ukončení obmedzení po 23:00,
- splatenie kreditnej karty bude viditeľné iba na účte, z ktorého sa platba realizovala,
- nebudú zobrazené aktuálne zostatky na účtoch,
- nebude možné nastavenie trvalých príkazov a inkás, nastavenie notifikácií, zriaďovanie a zmena produktov a služieb.
18. 3. 2023, 10:00 – 23:00 (Business24 + aplikácia)
- zadané okamžité platby a platby v rámci Slovenskej sporiteľne budú spracované. Štandardné platby, urgentné platby do iných bánk a zahraničné platby budú zrealizované po ukončení obmedzení po 23:00,
- zobrazenie zostatkov na účtoch a tlač bude funkčné,
- nebude dostupné zobrazenie kartových operácií.
- Obmedzenie API rozhrania – zadané platby do iných bánk a zahraničné platby budú spracovávané a budú zúčtované automaticky po ukončení obmedzení po 23:00.
Upozorníme, že vo výrazne obmedzenom režime bude fungovať aj klientske centrum SLSP, ktoré bude vedieť vybaviť len niekoľko problémov. V kompetenciách agentov bude napríklad poskytnúť vám informácie o zostatku na účte a všeobecné informácie. Všetko navyše, bohužiaľ, nebude fungovať.
S obmedzeniami musia počítať aj klienti ČSOB
„V sobotu 18. marca v čase od 00.01 hod do 21.00 hod dôjde z dôvodu plánovanej prevádzkovej odstávky k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2). Ide o maximálny možný čas a našim cieľom bude skrátiť ho len na nevyhnutné minimum, a služby sprístupniť podstatne skôr,“ píše banka.
V čase do 16.00 hod budú tiež obmedzené hotovostné operácie a poskytovanie vybraných služieb v pobočkách ČSOB v nákupných centrách, s výnimkou poradenstva. Funkcia vkladu hotovosti prostredníctvom recyklačných bankomatov bude obmedzená v čase od 00.01 h do 13.00 h. Platby kartou v kamenných prevádzkach a na internete, ako aj výbery hotovosti z bankomatov ČSOB budú po celý čas fungovať bez obmedzení.