Reklama je dnes nevyhnutnou súčasťou nášho každodenného života. Stretávame sa s nimi na každom kroku, dokonca aj na sociálnych sieťach. Žiaľ, výnimkou nie sú ani tie najväčšie platformy, ako je napríklad Instagram. Práve ten vraj po novom začne používateľom tlačiť ešte viac inzercie, píše magazín Mobilizujeme.cz.
V súčasnej forme vám Instagram zobrazuje reklamy v sekcii Stories a na hlavnej stránke s príspevkami. Tu sa totiž tešia najväčšej sledovanosti a zobrazeniam. Po novom však Instagram prináša reklamy aj do sekcie vyhľadávania.
Ako to bude fungovať?
Systém je to celkom jednoduchý. Ak napríklad do vyhľadávacieho poľa zadáte výraz „oblečenie“, okrem bežných príspevkov s oblečením sa vám zobrazia aj platené reklamy na oblečenie. Túto novú formu inzercie fanúšikovia možno neocenia, no firmy určite, nakoľko vďaka nej budú mať ešte väčší dosah.
V súčasnosti prebieha potrebné testovanie. Akonáhle bude táto fáza úspešne ukončená, reklamy vo vyhľadávaní sa stanú stabilnou súčasťou aplikácie.
Pre používateľov otrava, pre firmy zlatá baňa
Či už sa vám to páči alebo nie, reklamy zo sociálnych sietí len tak nezmiznú. A existuje pre to veľmi praktický dôvod. Sociálne siete majú azda najväčší dosah spomedzi všetkých médií. Zároveň predstavujú unikátny priestor, na ktorom sa firmy stretávajú s obrovským množstvom potenciálnych zákazníkov.
Je to práve dosah, čo podnecuje firmy k rozhodnutiu investovať do inzercie na sociálnych sieťach. A výhodné je to aj pre prevádzkovateľov sociálnych sietí, nakoľko reklamu nezobrazujú zadarmo.
Používateľom môžu tieto reklamy prekážať, no nič s tým nenarobia. Neostáva nič iné, než sa s nimi jednoducho zmieriť. Koniec koncov, tu a tam vás môže prekvapiť reklama, ktorá vás zaujme a možno vám pomôže nájsť produkt, o ktorého kúpe už dlho uvažujete.