Meta, prevádzkovateľ sociálnych sietí Facebook a Instagram, nielen že prichádza o svojich používateľov, ktorí často smerujú ku konkurencii, ako je TikTok, na krku má aj vážne obvinenia. V minulosti prešetrovali napríklad bazárovú platformu Marketplace a teraz sa úrady pozreli aj na reklamy. O detailoch informuje portál News18.
Írska komisia pre ochranu údajov (Irish Data Protection Commission) udelila začiatkom tohto roka Mete mastnú pokutu vo výške 390 miliónov eur (425 miliónov USD). Zároveň firme oznámila, že nemôže pužívať tzv. zmluvný právny základ na zobrazovanie reklám používateľom na základe ich online aktivity.
Meta vo štvrtok oznámila, že teda zmení právny základ, na základe ktorého Facebook a Instagram využívajú osobné údaje na cielenie reklamy v Európskej únii.
Facebook vraj plánuje veľké zmeny
Meta vraj plánuje umožniť európskym používateľom Facebooku a Instagramu, aby sa odhlásili z určitých vysoko personalizovaných reklám. Mala by tiež ponúkať verziu svojich služieb, ktorá by na nich cielene vysielala len reklamy na základe širokých kategórií.
To ale nemá byť všetko. Zdroj uvádza, že spoločnosť vraj zvažuje úplný zákaz politických reklám v Európe. Dôvodom sú obavy, že Facebook a Instagram nebudú schopné dodržiavať nové nariadenia EÚ zamerané na online kampane.
Metá tvrdí, že je presvedčená o tom, že ich predchádzajúci prístup bol v súlade s GDPR. Aj napriek tomu zmenu rešpektujú a budú postupovať v súlade s tým, čo im komisia prikázala.