Podvodov, kedy môžete prísť o svoje peniaze, je neúrekom. O viacerých sme vás informovali aj my v našich článkoch. Najčastejšie to podvodníci skúšajú prostredníctvom SMS správ, ale nie sú vylúčené ani telefonáty. A práve proti takýmto typom sa rozhodla bojovať aj Tatra banka.
Svojim klientom poslala Tatra banka správu v aplikácii, ktorou informuje o zmenách, ktoré vstúpili do platnosti 7. marca. Viac detailov zverejnila aj na svojej oficiálnej stránke. Ide o opatrenie, ktorého cieľom je predísť falošným telefonátom. Tento typ podvodu sa nazýva vishing a na prvý pohľad sa môže zdať, že vám volá skutočný pracovník z banky, no nie je to tak. Ak by ste mu prezradili nejaké osobné, prípadne prihlasovacie údaje, mohli by ste prísť o svoje peniaze.
Prečítajte si tiež
- Majitelia elektromobilov na Slovensku zaplačú. Nabíjanie výrazne zdraželo
- Hrozba pre iPhone? Elon Musk chce vlastný smartfón, záujem oň majú aj verní jabĺčkári!
- Slovenský operátor má fantastickú správu: Práve spustil obrovský upgrade, najväčší v histórii!
Volajúceho si môžete overiť
Ak vám bude volať niekto z banky, pravosť tohto hovoru si odteraz môžete skontrolovať v mobilnej aplikácii alebo cez Internet banking. Informácia o prebiehajúcom telefonáte bude obsahovať dátum a čas volania, meno pracovníka banky a jedinečný kód telefonátu. V aplikácii to nájdete v ľavom hornom rohu v Schránke správ (ikona obálky). Tento kód nikdy nebude posielaný formou SMS či e-mailu, vždy len oficiálnymi kanálmi banky.
Kód hovoru budete poznať len vy a pracovník banky. Keď vám najbližšie bude niekto volať, vypýtajte si tento kód na overenie a skontrolujte ho cez aplikáciu alebo Internet banking. Ak sa bude zhodovať, nemusíte sa ničoho obávať, ide o skutočný hovor z banky.
Ak takúto správu nedostanete, prípadne vám volajúci nebude vedieť kód prezradiť, hovor radšej zrušte a v žiadnom prípade neprezrádzajte žiadne svoje údaje.