Najväčší e-shop na Slovensku a v Česku, Alza, práve spustil fantastickú službu, ktorá výrazným spôsobom uľahčí život mnohým z nás. Firma uľahčí reklamáciu tovaru, a to prostredníctvom AlzaBoxov.
Sieť s viac ako 210 tisíc schránkami na Slovensku, v Českej republike a v Maďarsku sa tak razom premení na reklamačné centrá. Alza pritom len nedávno otvorila svoje AlzaBoxy iným dopravcom, ktorí v nich môžu uchovávať aj tie zásielky, ktoré nepochádzajú priamo od Alzy.
Spoločnosť zasielanie reklamácií cez AlzaBoxy úspešne otestovala ešte minulé leto v Česku, kde služba zaznamenala obrovský úspech. Firma hovorí, že ju využilo vyše 70-tisíc spokojných zákazníkov, pričom reklamácie a vratky cez AlzaBoxy už teraz tvoria 23 % všetkých prijatých prípadov v Česku.
„Za posledné tri roky sa nám podarilo proces reklamácií a vrátenia tovaru výrazne uľahčiť a skrátiť. Napríklad už viac ako polovicu reklamácií vybavujeme okamžite po ich prevzatí, a to výmenou tovaru alebo vrátením peňazí. Možnosť vrátenia tovaru pomocou AlzaBoxov je ďalším krokom, ktorý nás približuje našej snahe o maximálne pohodlné nakupovanie a čo najprístupnejšie a kvalitné popredajné služby pre zákazníkov. Veríme, že slovenskí a maďarskí zákazníci si novinku obľúbia prinajmenšom rovnako, ako tí českí,“ hovorí Lukáš Janeček, riaditeľ reklamácií Alza.cz.
Ako funguje reklamácia cez AlzaBox:
- Postup vrátanie je jednoduchý a služba je pre zákazníkov Alzy zadarmo
- Prihláste sa do svojho účtu na Alza.sk a vyberte konkrétny produkt pre vrátanie/reklamáciu
- Alza vám vygeneruje číslo prípadu
- Ako spôsob vrátenia vyberte AlzaBox
- Vytlačte a nalepte štítok na balíček alebo číslo viditeľne napíšte na balíček
- Pri ľubovoľnom AlzaBoxe naskenujte štítok alebo kód na odoslanie zadajte ručne na obrazovke
- Otvorí sa prázdna schránka, do ktorej vložíte balíček
- Reklamácia/vrátenie sa automaticky aktualizuje, stav môžete sledovať v sekcii „Moja reklamácia a vrátenie“
Prostredníctvom AlzaBoxu je možné vrátiť tovar zakúpený na Alza.sk, ktorý je možné do schránky vložiť. Objemné spotrebiče je nutné doručiť na pobočky osobne alebo kuriérom. Do budúcnosti sa plánuje rozšírenie služby aj pre tretie strany Alza, ktoré už do AlzaBoxov doručujú. Aktuálne sú to spoločnosti DPD, Slovak Parcel Servis, DHL, GLS a čoskoro budú nasledovať ďalší dopravcovia, s pomocou ktorých sa doručenie do AlzaBoxu stane univerzálnou službou, dostupnou pre celý trh.