Doba sa mení a spolu s ňou sa mení aj vaša banka. Banky si roky spájame s absolútnou stabilitou, minimálne, čo sa rozsahu poskytovaných služieb týka. Veľká zmena sa páči málokomu, no azda najmenej tej najstaršej generácii. Práve pre nich sú služby, ktoré banky poskytovali dlhé desaťročia niečo, na čo sa spoliehajú. Bohužiaľ, budú si musieť rýchlo odvyknúť.
Niečo už banka ukončila, niečo ešte len ukončí
Prvá veľká zmena, ktorú Tatra banka vykonala, sa uskutočnila hneď 1. januára 2023. Banka tvrdí, že chce na pobočkách vytvoriť viac priestoru na konzultácie finančných potrieb klientov a z toho dôvodu musela ukončiť niekoľko servisných služieb. Medzi ne napríklad patrí možnosť získania výpisov, ku ktorým sa po novom dostanete len prostredníctvom e-mailu alebo poštou.
Prečítajte si tiež
- Mochovce hlásia ďalší úspech, na 3. bloku pripojili aj druhú turbínu
- Veľký operátor má pre Slovákov poriadne prekvapenie. Toto vám nečakane dá zadarmo
- Samsung Galaxy S23 nepodporuje kľúčovú funkciu, zmena je však na ceste
Okrem toho ale banka ruší aj ďalšiu službu – možnosť platiť faktúry cez bankomaty. Vyplýva to z aktualizovaného cenníka platného od 31. marca 2023. Pri tejto položke firma hovorí o ukončení poskytovania tejto služby. Navyše, výpis na pobočke si už nebudete môcť prebrať ani ku kreditným kartám Visa a Visa Platinum.
Banka tiež od konca marca zvyšuje poplatok za vklad hotovosti na účet treťou osobou, opäť na pobočke. Za tento úkon sa doteraz platilo 5 €, po novom to už bude 6 €. Na rovnakú úroveň sa posunie aj poplatok za výber hotovosti na pobočke.
Pozor si treba dávať aj na poplatok v rámci SEPA platieb, trvalých príkazov a inkás formou písomného príkazu, resp. na pobočke. Ten sa zvýši o 1 € na celkom 6 €. Na 6 € sa tiež zvýši poplatok cezhraničnej platby v českých korunách v prospech klientov Raiffeisenbank Česká republika v pobočke.
Tatra banka má aj dobré správy
Nie všetky zmeny sú len k horšiemu. Banka napríklad umožní klientom zmeniť si PIN kód cez bankomat bez akéhokoľvek poplatku. Spoločnosť poukazuje na to, že budúcnosť je digitálna a práve pri používaní digitálnych služieb bude pre klientov zmena len minimálna alebo vôbec žiadna.