Orange si aj v roku 2022 dokázal udržať dominantné postavenie na trhu so slovenskými operátormi. Ku 31. decembru evidoval až 321 000 zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje približne 10-percentný medziročný rast. Ďalej rástol aj segment TV služieb, konkrétne o 20 %, či segment konvergentných služieb, pri ktorých počet zákazníkov prekročil hranicu 181 000.
Rok 2022 bol pre Orange kľúčovým obdobím. Okrem iného totiž predstavoval neuveriteľných 25 rokov pôsobenia na trhu. Operátor nadobudol popularitu vďaka atraktívnej ponuke výhodných spôsobov využívania služieb mobilnej a pevnej siete, a to nielen z pohľadu ceny, ale aj počtu benefitov a celkovej hodnoty.
„Popri neustálom zvyšovaní kvality služieb, kontinuálne rozširujeme a modernizujeme našu mobilnú aj optickú sieť a prinášame nové a progresívne riešenia, ktorými zákazníkom uľahčujeme život. Zároveň pri tom myslíme na udržateľné a zelené iniciatívy, ktoré eliminujú negatívny dopad na našu planétu,“ hodnotí rok 2022 Mariusz Gatza, generálny riaditeľ Orange.
„Ako prvý a jediný operátor realizujeme hromadnú výstavbu vysielačov so solárnym napájaním. V minulom roku sme dali do prevádzky vyše 100 k prírode šetrných vysielačov a v tomto roku pripravujeme ďalšie. Každý vysielač napájaný energiou zo slnka znižuje uhlíkovú stopu operátora o stovky kilogramov oxidu uhličitého ročne, čím výrazne šetrí dopad na životné prostredie,“ doplnil Gatza.
Vysoká kvalita, široká dostupnosť
Orange si v minulom roku vyslúžil v poradí už tretie ocenenie za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. Pod toto prestížne ocenenie sa podpisuje aj široká dostupnosť jeho služieb. Napríklad 4G sieť od Orange je momentálne dostupná pre 99,1 % populácie Slovenska, teda vo všetkých 141 mestách a 2 262 obciach.
Služby fixnej siete môže využívať 1,8 milióna domácností, čiže 97,3 % domácností na Slovensku. Na optickú sieť od Orange sa môže teraz napojiť až 567 457 domácností v 70 mestách. Optické služby poskytované prostredníctvom partnerských sietí sú dostupné pre 543 834 domácností v 607 mestách a obciach na Slovensku.
5G napreduje
„Ku koncu roka sme dosiahli 25-percentné pokrytie populácie vysokorýchlostnou 5G sieťou, ktorú môžu bezplatne využívať všetci zákazníci s fakturovanými službami. Náš investičný plán počíta s ďalšou akceleráciou pokrývania v nasledujúcom období, pokiaľ podmienky na trhu z hľadiska investícií tomu budú priať. V tomto roku by sme pokrytie 5G sieťou chceli minimálne zdvojnásobiť,“ hovorí Gatza.
Čo sa týka dátovej prevádzky, v roku 2022 zákazníci Orange preniesli o takmer 44 % viac dát (95,81 milióna GB) ako v roku 2021, pričom 90 % z tohto objemu bolo prenesených v rámci 4G siete. Výrazne vzrástol aj objem dát prenesený cez 5G sieť.
Počet zákazníkov klesol, tržby však rástli
Orange k 31. decembru 2022 evidoval 2,441 milióna aktívnych zákazníkov mobilných služieb, pričom 1,8 milióna z nich si platilo fakturované služby. K najväčšiemu operátorovi sa v uplynulých 12 mesiacoch pridalo až 58 000 nových zákazníkov.
Napokon tu máme tržby, a aj tými sa Orange môže len chváliť. Aj napriek zložitej situácii vo svete sa mu podarilo vykázať rast výnosov o 5,2 % (570 miliónov eur). Výnosy z predaja služieb vzrástli o 5 %, zatiaľ čo tržby z predaja zariadení poskočili o 6,6 % na 127 miliónov eur.
Orange v roku 2022: Prehľad
Finančné ukazovatele (v mil. EUR) | k 31.12.2022 | k 31.12. 2021 | medziročná zmena |
Celkové výnosy | 570 | 542 | 5,2 % |
výnosy zo služieb | 443 | 423 | 4,9 % |
výnosy zo zariadení | 127 | 119 | 6,6 % |
Počty zákazníkov (v tis.) | k 31.12.2022 | k 31.12. 2021 | medziročná zmena |
Mobilné služby | 2 441 | 2 478 | -1,5% |
predplatené karty | 315 | 314 | 0,4% |
fakturované služby bez M2M | 1 836 | 1 881 | -2,4% |
M2M služby | 290 | 283 | 2,4% |
Pevný internet | 321 | 292 | 9,7% |
TV služby* | 194 | 161 | 20,5% |
Konvergentné služby | 181 | 151 | 19,9 % |