To, že zima škodí autám, nie je žiadna novinka. Nie každému autu však škodí rovnako. Ako ukazuje posledný prieskum nórskeho portálu Motor.no, elektromobily si s nízkymi teplotami rozumejú podstatne menej ako typické spaľováky.
Nórsko možno v rámci adopcie elektromobilov považovať nielen za európskeho, ale aj svetového lídra. Okrem toho sa vyznačuje chladným počasím, čo z neho robí perfektné miesto na rôzne testy. Konkrétne testovanie vplyvu mrazu na elektromobily sa tu vykonáva už niekoľko rokov.
V poslednom takomto teste bolo zahrnutých až 29 plne elektrických vozidiel, ktoré sa premávali na trase medzi Oslom a Hjerkinnom. Teploty mali siahať od -5 do -10°C.
Tesla s obrovským náskokom
Ako informuje server Electrek, najlepšie si viedol Model S od Tesly. V týchto nehostinných podmienkach sa mu podarilo najazdiť 530 km, čo je len o 16,4 % menej, než koľko udávajú oficiálne špecifikácie. Zvyšné vozidlá na tom boli podstatne horšie – ani jednému sa nepodarilo prekonať dojazd 450 km.
Z testov vyplýva, že všetky vozidlá mali kvôli mrazu dojazd kratší o 20 až 30 %, čo sú priam alarmujúce hodnoty. Absolútne najhoršie obstál elektromobil Hongqi E-HS9, ktorého dojazd klesol o 34.84 % (303 km).
Mercedes sklamal
Model S dopadol najlepšie, no viac-menej sa to dalo čakať, nakoľko mal spomedzi všetkých testovaných vozidiel najdlhší oficiálny dojazd. Mercedes EQE 300 nám však ukázal, že na tom až tak nezáleží. Tento elektromobil má oficiálny dojazd 614 km, no v teste dopadol podstatne horšie ako viaceré vozidlá, ktoré na papieri uvádzajú omnoho nižší dojazd (pokles o 33,39 %).