Netflix minulý rok oznámil, že sprísni svoju politiku v oblasti zdieľania účtov, resp. hesiel medzi používateľmi. V tom čase však bližšie nešpecifikoval, ako presne, ani ako veľmi. Teraz nám to streamovacia platforma konečne prezradila, a to v celkom podrobných detailoch. Téme sa venuje server 9to5Mac.
Streamovacia platforma v aktualizovanej sekcii často kladených otázok (FAQ) na svojej webovej stránke uvádza, že každá domácnosť bude potrebovať na prístup svoje vlastné konto. Zariadenia zistené na iných miestach, čiže mimo danej domácnosti, vraj môžu byť zablokované.
Platforma bude „sledovať“ pripojené zariadenia a deliť ich do príslušných domácností na základe špecifických informácií, ako je IP adresa, identifikátor zariadenia či aktivita účtu. Podľa týchto údajov bude vedieť, či dané zariadenie je alebo nie je pridružené k primárnej lokalite používateľa.
V prípade, že nie, Netflix bude od používateľa vyžadovať kód, ktorý umožní sledovanie obsahu z danej lokality počas nasledujúcich siedmich po sebe idúcich dní.
Čo v prípade, že často cestujem?
Čo sa týka vášnivých cestovateľov, Netflix tvrdí, že nemusia rátať so žiadnymi väčšími komplikáciami. Na zabezpečenie nepretržitého prístupu k platforme sa však budú musieť z daného zariadenia aspoň raz za mesiac (31 dní) pripojiť k Wi-Fi sieti vo svojej domácnosti. Ak sa chystajú preč na dlhšiu dobu, budú musieť využiť možnosť už zmieneného dočasného kódu.
Netflix súbežne vysvetľuje, že nová politika nebude mať vplyv na počet pôsob, ktoré môžu súčasne sledovať obsah z rovnakého účtu.
Za všetkým hľadaj peniaze
Platforma sa k novým pravidlám uchýlila kvôli žalostným výsledkom zaznamenaným v minulom roku, pod ktoré sa do veľkej miery podpisuje aj skutočnosť, že mnohí za jej obsah neplatia. Len v prvom kvartáli 2022 Netflix vykázal stratu viac ako 200 000 predplatiteľov, pričom situácia sa veľmi nezlepšila ani v nasledujúcich mesiacoch. Od januára 2021 do augusta 2022 mal trhový podiel platformy klesnúť z 32 % na 27 %.