Ak patríte medzi hráčsku komunitu, pravdepodobne ste už počuli o značke Madmonq. Reč je o českom startupe vyrábajúcom tabletky, ktoré hráčom pomáhajú zvýšiť pozornosť a zrýchliť ich reakcie. Zakladá si na prírodnej receptúre, ktorá zahŕňa napríklad ženšen sibírsky, schizandru čísnku, medovku lekársku, extrakty z bylín a rôzne vitamíny.
Tieto tablety sa v posledných rokoch začali objavovať u rôznych streamerov a YouTuberov. V rámci Slovenska ich vo veľkom propaguje napríklad Duklock. Tento úspešný YouTuber na svojom kanáli dokonca uskutočnil rozhovor s Michalom Nogom, zakladateľom a riaditeľom Madmonq.
Ako píše server CzechCrunch, Michal Noga založil Madmonq ešte v roku 2017. Ako stimul pre tento odvážny krok mu slúžila ambícia nájsť, resp. vytvoriť spôsob, ako prispievať k zlepšeniu zdravia hráčov a zároveň ich výkonu prírodnou formou. A očividne sa mu to aj podarilo. Noga drží v spoločnosti Madmonq podiel vo výške 70 %. Zvyšok patrí marketérovi Petrovi Andrýskovi.
Madmonq začína generovať zisk
Reálny podiel oboch mužov je však o čosi nižší, a to kvôli početným objemným investíciám. V posledných dvoch investičných kolách bolo do startupu naliatych až 1,8 milióna eur. A práve (aj) vďaka tomu konečne začína generovať prevádzkový zisk.
„Rozhodli sme sa, že nebudeme rásť za každú cenu. Dostala nás k tomu okrem iného obecná situácia vo svete. Venture kapitálové prostredie bolo aj v nadväznosti na globálnu situáciu neisté. Aktuálne sa teda sústredíme na stabilizáciu biznisu. Tento rok sme si dali za cieľ preklopenie do čiernych čísel a ešte väčšie zefektívnenie ceny za akvizíciu,“ povedal Michal Noga pre CzechCrunch.
Hoci sa medzi ľuďmi nájde mnoho skeptikov, ktorí neveria konceptu prírodných tabletiek, českému startupu sa náramne darí. Vlani sa mu podarilo expedovať až 3 milióny tabletiek, a to až medzi 85 tisíc ľudí z takmer 50 krajín sveta. Jeho tržby sa mali vyšplhať na 2,5 milióna eur, čo predstavuje 100-percentný rast.
Okrem Česka a Slovenska sa medzi fanúšikov tabletiek Madmonq zaraďujú aj krajiny Beneluxu, severské krajiny, Francúzsko a Veľká Británia. Počet predplatiteľov mal medziročne stúpnuť o 250 %, pričom v súčasnosti tvorí tretinu všetkých príjmov.