S blížiacimi sa voľbami sa bude zvyšovať aj objem reklamných príspevkov jednotlivých strán. Pravidlá politickej reklamy by sa ale mohli čoskoro zmeniť. Informuje o tom Google na svojom blogu s odkazom na tvorcov politík v Bruseli.
V Bruseli sa diskutuje o nových pravidlách pre politické reklamy. Európska únia chce zvýšiť prístup ku kvalitným informáciám, ktoré by pomohli voličom pri rozhodovaní. Taktiež chce zlepšiť transparentnosť a zabezpečiť integritu volebných procesov.
Google tieto nové pravidlá politickej reklamy rešpektuje a podporuje. „Máme povinnosť podeliť sa o naše skúsenosti s tým, ako by návrhy mohli fungovať na našich platformách, aby sme pomohli predchádzať neželaným dôsledkom a zaistili, že nové pravidlá budú fungovať v praxi,“ uvádza Google vo svojom vyjadrení. Nové nariadenia budú jednotné pre celú EÚ a majú pomôcť voličom získať kontrolu nad zobrazovaným obsahom.
Ako by mohli fungovať nové pravidlá politickej reklamy?
Google zverejnil 5 úvah, ktoré bude treba zaviesť do praxe:
- Treba jasnejšie vymedziť a formulovať, čo predstavuje politickú reklamu, aby nedochádzalo k nedorozumeniam.
- Google podporuje ambíciu zaviesť lepšie opatrenia na transparentnosť politickej reklamy. Platformy musia mať možnosť spoľahnúť sa v dobrej viere na vyhlásenia zadávateľov reklamy.
- Voličom treba umožniť vidieť relevantné politické reklamy, keďže ide o dôležitú súčasť demokratických volieb.
- Je potrebné zabezpečiť, aby akýkoľvek používateľ nemohol napadnúť politickú reklamu – mohli by to zneužívať politickí oponenti alebo trollovia.
- Zákonodarcovia by mali zvážiť vplyv obmedzenia politického obsahu v odporúčacích systémoch pre divákov, napríklad na YouTube. Mohlo by to sťažiť prístup voličov ku kvalitným informáciám.
Keďže nás na Slovensku čakajú predčasné voľby, pripravte sa na masívne reklamné kampane politických strán. Dajte si pozor na pravdivosť jednotlivých informácií a neverte všetkému, čo uvidíte.