Oslava Nového roka sa nespája len so slávnostným „búchaním“ šampanského a prípitkami, ale aj s obvolávaním blízkej rodiny a priateľov. Prelom každého roka tak pre mobilných operátorov predstavuje obdobie, počas ktorého prevádzka sietí stúpa na maximálne hodnoty. Inak tomu nebolo ani v prípade 4ky, aktuálne štvrtého najväčšieho operátora na Slovensku.
Operátor prostredníctvom tlačovej správy informuje, že v priebehu prvej hodiny 2023 vzrástol počet hovorov 3-násobne v porovnaní s priemerom za ten istý deň. Celkovo zákazníci 4ky počas prvých hodín Nového roku prevolali až 2,5 milióna minút a odoslali takmer milión SMSiek. Rekordné hodnoty zaznamenala aj dátová spotreba, ktorá sa v priebehu 24 hodín vyšplhala na viac ako 208 TB.
Novoročná prevádzka 4ky tak bola extrémne vysoká, hoci v počte SMS a volaní neprekonala predošlé pandemické roky. 4ka to však vníma ako pozitívum. „Tomu sa ale tešíme, nakoľko to ukazuje, že ľudia slávili príchod nového roku v širšom kruhu rodiny či priateľov, než tomu bolo po minulé roky,“ hovorí Patrik Kollaroci, technický riaditeľ pre mobilné služby v 4ke.
Čo sa týka dátovej prevádzky, tá mala v porovnaní s minulým rokom stúpnuť takmer o polovicu. 4ka tento rast pripisuje svojej cenovo výhodnej ponuke dát. „Je vidieť, že lacné mobilné dáta, či už na zdieľanie zážitkov na sociálnych sieťach, či počúvanie hudby a pozeranie filmov a videí, sa stali dnes jednoducho štandardom. Sme radi, že stále viac našich zákazníkov využíva naše neobmedzené paušály,“ dodáva Kollaroci.
Celkovo počet prenesených SMS počas novoročných osláv klesol, a to zhruba o štvrtinu. Rovnako klesol aj počet prevolaných minút, konkrétne o 11 %. Priemerná dĺžka hovoru ostala nezmenená (115 sekúnd).