Najnovšia verzia operačného systému Windows 11 (22H2) trápia padajúce aplikácie. Problémy mali používatelia zaznamenať po tom, čo obnovili systém pomocou funkcie System Restore. Našťastie, Microsoft si je tohto problému vedomý a používateľom poskytol niekoľko dočasných riešení. Očakáva sa, že plnohodnotná oprava dorazí neskôr prostredníctvom aktualizácie.
Funkcia System Restore slúži na obnovenie systému do jedného z predchádzajúcich bodov obnovy. Väčšinou táto funkcia problémy rieši, teraz ich však spôsobuje. Nie sú síce veľmi závažné, no rozhodne nie sú príjemné.
Chybujú aj aplikácie z Microsoft Store
Ako píše server BleepingComputer, podivné správanie niektorých aplikácií sa prejavuje v rôznych formách. Často vraj zamŕzajú, následkom čoho musia byť vypnuté a obnovené, prípadne sa nespustia vôbec. Microsoft na základe hlásení od používateľov uvádza, že problémy sa môžu vyskytnúť v nasledovných aplikáciách:
- Poznámkový blok
- Skicár
- Microsoft Office
- Cortana
- Terminál
Tento zoznam však nie je kompletný, teda v skutočnosti je o čosi dlhší. Všeobecne sa zdá, že System Restore spôsobuje haprovanie aplikácií formátu MSIX, čiže aplikácie získavané prostredníctvom obchodu Microsoft Store.
Aktuálne sa má problém týkať viacerých variantov OS Windows s aktualizáciou 22H2, vrátane Windows Home, SE, Pro, Enterprise Multi-Session, Education a IoT Enterprise.
Riešenie je na ceste
Plnohodnotné riešenie zatiaľ nie je k dispozícii. Microsoft však používateľov nenecháva s prázdnymi rukami. Ak zaznamenajú pochybné správanie určitej aplikácie, odporúča im, aby ju reštartovali alebo preinštalovali z pôvodného zdroja.
Dátum vydania opravnej aktualizácie nateraz nie je známy.