V súčasnosti existuje viacero alternatív k benzínovému či naftovému pohonu vozidiel. V posledných rokoch zaznamenali rozmach najmä elektromobily, no poniektorí experimentujú napríklad aj s vodíkom. Práve ten je všeobecne vnímaný ako ekologický a efektívny. Thomas Schäfer, generálny riaditeľ Volkswagenu, však naň má trochu iný názor.
S riaditeľom druhej najväčšej automobilky na svete sa podarilo spojiť redaktorom z Autobild.es, všimol si portál fDrive.cz. V rozhovore prišla reč aj na vodík. Pohľad Schäfera zrejme mnohých prekvapí. Vodík totižto vôbec neuznáva a dá sa povedať, že ho odsudzuje k záhube.
Drahý a nedostatočne konkurencieschopný
Konkrétne tvrdí, že vodík je jednoducho príliš drahý a na trhu s osobnými vozidlami nedokáže byť dostatočne konkurencieschopný. Nepriamo si tak kopol do Toyoty, aktuálne najväčšej automobilky, ktorá si na vodíku celkom zakladá. Usilovne pracuje na vývoji svojho vodíkového modelu Mirai, ktorý sa už dokonca dočkal druhej generácie.
Schäfer je podľa vlastných slov skôr fanúšikom elektromobility, hoci uznáva, že ani tá stále nie je dokonalá a vyžaduje si ešte mnoho práce. Elektromobily však brázdia cesty už niekoľko rokov. Ich efektivita a konkurencieschopnosť preukázateľná. Nie nadarmo v nich vidia budúcnosť nielen vplyvné automobilky, ale aj veľké integračné zoskupenia vrátane EÚ. Tá má v pláne do roku 2035 úplne zakázať predaj nových spaľovákov.
Skôr pre diaľkovú prepravu
Zo Schäferovho vyjadrenia však možno odvodiť ešte jednu vec. Vodík nemusí nutne viesť k záhube. Časom, keď sa technológie ešte väčšmi zdokonalia, môže byť používaný pri úžitkových vozidlách, resp. vozidlách určených na diaľkovú prepravu.