Ani vianočné sviatky nedokázali spasiť prepad trhu so smartfónmi. Obľúbený segment v posledných mesiacoch 2022 zaznamenal najhoršie výsledky v histórii. Červené čísla vykázali viaceré veľké firmy, vrátane Apple.
Ako už asi viete, ani európska, ani americká ekonomika na tom aktuálne nie je veľmi dobre. Mnohé krajiny trápi vysoká inflácia, v dôsledku ktorej spotrebitelia obmedzili svoje výdavky. Inými slovami, dopyt výrazne klesol. A keď klesne dopyt, klesnú aj predaje.
Podľa spoločnosti IDC mali výrobcovia smartfónov v roku 2022 expedovať 1,2 miliardy smartfónov, čo reprezentuje 11,3-percentný medziročný pokles. Spoločnosť dodáva, že ide o najnižší celkový objem dodávok od roku 2013. Najviac sa pod slabý výkon podpísal posledný kvartál.
V posledných mesiacoch 2022 mali dodávky smartfónov klesnúť o 18,3 % – 300 miliónov expedovaných modelov. V tomto prípade ide o najslabší koncoročný kvartál v histórii.
Samsung na vrchole, Apple skončil druhý
Najväčším výrobcom smartfónov za sledované obdobie bol juhokórejský Samsung, ktorý expedoval 261 miliónov smartfónov, vďaka čomu si pripísal trhový podiel vo výške 22 %. Stále však ide o pokles, nakoľko v roku predtým expedoval o 4,1 % viac.
Na druhom mieste sa umiestnil Apple, ktorý expedoval 226 miliónov smartfónov. Opäť ide o medziročný pokles, a to o 4 %. V rámci trhového podielu si však mierne polepšil.
Zvyšné priečky najlepšej päťky si rozdelili čínski výrobcovia. Bronzovú medailu si na krk nasadilo Xiaomi so 153 miliónmi expedovaných smartfónov. V tomto prípade ide až o 20-percentný pokles. Za Xiaomi nasleduje Oppo, ktoré expedovalo 103 miliónov smartfónov (23-percentný pokles) a vivo, ktoré expedovalo 99 miliónov smartfónov (23-percentný pokles).