Analytická spoločnosť Canalys práve zverejnila novú štatistiku, v ktorej informuje o výkone najväčších výrobcov smartfónov za minulý rok. Okrem toho poukazuje aj na trendy trhu ako takého.
Spoločnosť v sprievodnej tlačovej správe uvádza, že celkovo sa trh so smartfónmi v poslednom kvartáli 2022 prepadol o 17 %. Čo sa týka objemu dodávok za celý rok 2022, ten klesol o 11 %, a to na úroveň 1,2 miliardy.
V poslednom kvartáli sa najviac darilo americkému Apple, ktorý si pripísal trhový podiel až 25 %, a to aj napriek klesajúcemu dopytu a problémom s výrobou v Čeng-čou. Samsung skončil na druhom mieste s podielom 20 %. Bronzovú medailu si na krk nasadilo čínske Xiaomi s podielom 11 %.
Situácia je neistá, dopyt klesá
Dôvod, ktorý stojí za poklesom trhu so smartfónmi, je asi každému jasný – nestabilná makroekonomická situácia, ktorá nás trápi už niekoľko mesiacov, spätá s vysokou mierou inflácie a neistotou zo strany spotrebiteľov. „Výrobcovia smartfónov v roku 2022 súperili s náročnými makroekonomickým prostredím. Štvrtý kvartál predstavuje najhoršie ročné výsledky, ako aj najhoršie výsledky za posledné desaťročie,“ hovorí Runar Bjørhovde, analytik zo spoločnosti Canalys.
„K roku 2023 budú predajcovia pristupovať opatrne, uprednostňujúc ziskovosť a ochranu trhového podielu,“ dopĺňa analytik Le Xuan Chiew. „Predajcovia znižujú náklady, aby sa prispôsobili novej realite na trhu. Budovanie silných partnerstiev s obchodným kanálom bude dôležité pre ochranu trhových podielov.“
Samsung na vrchole, Apple v tesnom závese
Čo sa týka výsledkov za celý rok 2022, najlepšie si viedol juhokórejský Samsung, ktorý si pripísal podiel o veľkosti 22 %. Apple sa umiestnil druhý, jeho podiel predstavuje približne 19 %. Xiaomi sa aj v tomto prípade umiestnilo na tretej priečke, konkrétne s podielom 13 %. Prvú päťku uzatvárajú firmy Oppo (9 %) a vivo (9 %).
Prvé dve firmy si medziročne polepšili o dve percentá. Xiaomi zaznamenalo medziročný prepad o 1 %, rovnako ako vivo. Oppo medziročne kleslo o 2 %.