Automobilky, podobne ako mnohé iné segmenty, to v roku 2022 nemali veľmi jednoduché. Mnohé veľké mená zaznamenali nemalý prepad v predajoch, z veľkej časti kvôli slabšiemu dopytu spätému so zhoršenou ekonomickou situáciou. Aj napriek početným prekážkam sa im však podarilo expedovať relatívne vysoký počet modelov. Najväčší úspech zaznamenala japonská Toyota, píše FonTech.sk na základe informácií TASR a agentúry Reuters.
Toyota sa tak usadila na prvé miesto rebríčku najväčších výrobcov automobilov na svete, a to už tretíkrát po sebe. V sledovanom období mala predať približne 10,5 milióna vozidiel, čo je 0,1 % menej v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Pomohli zahraničné trhy
Väčšinu predajov mali automobilke generovať zahraničné trhy. Na tých sa malo dokopy predať 8,6 milióna áut. Na domácom trhu sa ich údajne predalo okolo 1,9 milióna, čo predstavuje 9,6-percentný medziročný pokles.
Toyota dokázala obájiť pozíciu lídra aj napriek nemalým problémom v dodávateľských reťazcoch či nedostatok čipov. Automobilka uviedla, že sa jej v roku 2022 dokonca podarilo zvýšiť celosvetovú produkciu o 5,3 %, a to najmä vďaka rastúcemu dopytu v Ázii, zvýšeniu produkčnej kapacity a optimalizácii na ázijskom a severoamerickom trhu.
Najmenej za poslednú dekádu
S podobnými zádrhelmi sa stretla aj nemecká automobilka Volkswagen. Tá si však s nimi nedokázala poradiť tak dobre ako Toyota. V roku 2022 predala 8,3 milióna vozidiel, čo najmenej za viac ako poslednú dekádu. Pre Volkswagen predstavovala komplikácie napríklad aj prísna politika Pekingu v súvislosti s koronavírusom.