Od Silvestra neprešli ani tri dni a správ o vyšších poplatkoch neustále pribúda. Okrem vyššieho registračného poplatku za vozidlo tu pre vás máme ďalšiu „chuťovku,“ ktorá z vašich peňaženiek vytiahne nemalé finančné prostriedky. Vyzerá to, bohužiaľ, tak, že presne toto bude trend tohto roka.
Ak už vlastníte elektromobil, alebo o jeho zakúpení rozmýšľali, mali by ste spozornieť. Mnohé spoločnosti prevádzkujúce veľké siete nabíjačiek totiž výrazným spôsobom upravujú svoje cenníky. Pekným príkladom bola napríklad GreenWay, ktorá na sklonku uplynulého roka zdražela sadzbu pre nabíjanie registrovaných aj neregistrovaných používateľov bez mesačného paušálu. Tí si za 1 kilowatthodinu zaplatia 42, resp. 46 eurocentov.
Prečítajte si tiež
- V roku 2023 sa mení základný poplatok. Zaplatíme aj o stovky eur viac
- Apple už o pár týždňov zvýši cenu za kľúčový komponent. V servisoch si priplatíte
- V januári oči hore: Na oblohe sa objaví kométa, ktorú naposledy videli Neandertálci
Pri „plnej“ 100 kWh nádrži to tak vychádza na 42 €, resp. 46 €, čo v závislosti na dojazde konkrétneho elektromobilu kľudne môže znamenať drahšie cestovanie, než pri autách so spaľovacími, resp. zážihovými motormi.
1 kWh drahšia o 0,20 €
Druhou veľkou spoločnosťou, ktorá má nabíjačky pre elektromobily vo všetkých veľkých mestách na Slovensku, ZSE Drive, pristúpila k podobnému kroku, píše server Autogratis.
Tá svoj cenník upravila na nepoznanie. Ceny nezvýšila len pre neregistrovaných, registrovaných, ale aj pre všetkých ostatných zákazníkov.
Ak patríte medzi neregistrovaných zákazníkov, za 1 kWh zaplatíte 49 eurocentov. Ak ste registrovaní, no nemáte predplatené kWh, zaplatíte 39 eurocentov. Ide tak o 20-centový nárast ceny, ktorý do platnosti vstúpil hneď 1. januára.
Programy ako ZSE Drive Partner či ZSE Drive Flat zdraželi o 10 centov, čo je síce menej, no aj napriek tomu dosť. Hlavne ak jazdíte často.
Je zjavné, že energetická kríza má extrémne negatívny vplyv hlavne na tých, ktorí naskočili na „zelenú vlnu“ a zadovážili si elektromobil. Je veľmi pravdepodobné, že si ho kúpili bez štátnej dotácie, na ktorú stále čakáme a je tiež pravdepodobné, že za elektromobil zaplatili viac, než by zaplatili za jeho alternatívu s tradičným pohonom.