Seniori, ktorí s rastúcou infláciou čakali na doručenie vyššieho dôchodku, ostali nemilo prekvapení. Aj napriek valorizácii totiž dostali pri fyzickom doručení domov na vlas rovnako peňazí ako minulý rok, upozorňuje verejnoprávna RTVS. Týka sa to len klientov, ktorí majú účet v Poštovej banke a ktorí si dôchodok nechávajú doručiť priamo domov.
Keď sa tisíce dôchodcov dozvedelo, že im domov nebol doručený vyšší, ale rovnaký dôchodok, ostali zaskočení. Vďaka rýchlemu preskúmaniu je jasné, že sa rozdiel nestratil, akurát ho nedostali do rúk.
Na nevyplatenie novej výšky dôchodkov, ale len jeho minuloročnej výšky, zareagovala aj Sociálna poisťovňa. Tá vysvetlila, že z ich strany boli finančné prostriedky preplatené v plnej výške a problém tak klienti majú riešiť s bankou.
Banka hovorí o obchodných podmienkach
Problém tkvel hlavne v obchodných podmienkach Poštovej banky. Ako vysvetlila hovorkyňa Lenka Kalafut Lendacká, Poštová banka mení výšku doručovaných dôchodkov len raz ročne. Stáva sa to raz ročne, pričom banka zmenu automaticky vykonala hneď na začiatku roka. Od februára doručí novú, vyššiu čiastku. Rozdiel, ktorý vznikol valorizáciou si dotknutí dôchodcovia môžu vybrať z bankomatu, na jednom z 1300 obchodných miest alebo prostriedky využiť prostredníctvom internetového bankovníctva.
Pripomenieme, že výber hotovosti na pobočkách Poštovej banky je zahrnutý v základnom balíku a neplatí sa zaň nič navyše.