Spoločnosť Nothing, ktorá vznikla pod rukami Carla Peia, bývalého riaditeľa OnePlus, minulý rok uviedla na trh svoj prvý smartfón – Nothing Phone (1). Zariadenie lákalo predovšetkým na nekonvenčný transparentný dizajn, softvér a veľmi zaujímavý pomer cena/výkon. Tento rok sa od mladého výrobcu očakáva vydanie pokračovania v podobe Nothing Phone (2). Na čo sa môžeme tešiť?
Carl Pei v rozhovore s portálom Inverse nateraz potvrdil len zopár kľúčových informácií. Na podrobnejšie detaily bol pomerne strohý, čo znamená, že nepoznáme ani presný dátum vydania, ani potenciálnu hardvérovú výbavu nového smartfónu. Pei nás však nenecháva s úplne prázdnymi rukami.
Zacieli na prémiovejší segment
Nothing Phone (1) debutoval ako zariadenie strednej triedy, ktoré ponúkalo celkom solídnu výbavu za prijateľnú cenu. Predávať sa začal v niekoľkých konfiguráciách. Najlacnejšia s 8 GB RAM a 128 GB úložiskom štartovala na cene 469 €, zatiaľ čo najdrahší variant s 12 GB RAM a 256 GB úložiskom debutoval s cenovkou 549 €.
Za túto cenu ste okrem pamäte či úložiska dostali aj dva 50 Mpx objektívy, 4 500 mAh batériu s podporou pre 33 W drôtové a 15 W bezdrôtové nabíjanie, čipset Snapdragon 778G+, ako aj 6,55-palcový OLED displej s rozlíšením 2 400 x 1 800 pixelov a obnovovacou frekvenciou 120 Hz.
Čo sa týka Nothing Phone (2), jeho výbava má byť v porovnaní s prvým modelom o čosi prémiovejšia, pričom výrobca sa údajne plánuje zamerať na softvér, píše Mobilizujeme.cz. Nie je teda vylúčené, že Nothing Phone (2) zaujme pozíciu vlajkovej lode, ktorej cieľom bude konkurovať iným cenovo dostupnejším špičkám – napríklad takému Pixel 7 (alebo Pixel 8).
Žiaľ, známe nám nie sú ani plánované zmeny v oblasti dizajnu.
Priority sa menia, Nothing chce zarobiť
Pei však počas rozhovoru venoval pár slov aj svojej novej stratégii. Prezradil, že americký trh sa pre Nothing stáva hlavnou prioritou, pričom tuho uvažuje o uzavretí kľúčových partnerstiev s tamojšími operátormi.
„Nemohli sme to urobiť skôr, pretože sme boli len v druhom roku a pri budovaní tímu sme mali zviazané ruky, nakoľko sme ešte len vyvíjali produkty. Teraz, keď máme pevnejšie základy, môžeme urobiť krok vpred,“ hovorí Pei. „Z amerického trhu sme naozaj nadšení, pretože je to veľká krajina. Ak sa pozriete na predaj našich slúchadiel, približne tretina pochádza z USA.“