Najväčšia banka na Slovensku úplne zmení to, ako vyzerá. Takto významná zmena prichádza po viac ako dvadsiatich rokoch a vplyv bude mať prakticky na všetko. Vyplýva to zo stratégie skupiny Erste, ktorá postupne vynovuje krajinu po krajine.
Slovenská sporiteľňa je ako najväčšia banka na Slovensku veľmi ľahko rozpoznateľná. Jej dizajn pozná azda každý, mnohí sa s ním stretávajú na dennej báze či už prostredníctvom návštevy pobočky, využívania internetového bankovníctva alebo tým, že v televízii vidíte ich reklamu. To, ako vyzerá sa ale čoskoro zmení.
Prečo chce banka zmenu?
Banka chce totiž pôsobiť modernejšie a digitálnejšie, čomu chce prispôsobiť svoj dizajn. Okrem samotnej banky sa novému dizajnu budú tešiť aj ďalšie značky spadajúce pod tú istú skupinu, a teda aj Nadácia Slovenskej sporiteľne, Seed Starter Slovenskej sporiteľne, Sociálna banka a Erste Private Banking.
„Značku Slovenskej sporiteľne sme začali modernizovať pred takmer piatimi rokmi ako významnú súčasť transformácie našej banky. Nová vizuálna identita prepája posolstvo našej značky a jej takmer 200-ročnú históriu s budúcnosťou. Túto zmenu vnímam ako príležitosť na vytváranie nového zážitku s našou značkou naprieč všetkými jej komunikačnými kanálmi, nakoľko jednoducho prepája vizuálny svet banky s Georgom,“ konštatuje Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne.
Nový dizajn má odrážať svet, v ktorom sa aktuálne nachádzame. Ten je plný digitalizácie, umelej inteligencie, nových komunikačných formátov či konzumácie mediálneho obsahu.
Čo sa zmení?
Slovenská sporiteľňa bude aj naďalej dobre rozpoznateľná. Ostane jej tradičné „S,“ ktoré však bude tenšie. Prím bude hrať monochromatická biela, ktorá bude obklopená ôsmimi novými farbami, čím chce banka prepojiť svoj dizajn s dizajnom Georga. Zmení sa aj font – banka prejde na „Inter“.
Na nový dizajn chce banka postupne prejsť ešte v januári nielen na Slovensku, ale aj v Česku, Rakúsku, Chorvátsku, Maďarsku, Rumunsku, Srbsku, Macedónsku či v Slovinsku.