Líder v bankovom sektore na Slovensku, Slovenská sporiteľňa, na svojom webe začala klientov upozorňovať na blížiacu sa odstávku, ktorý výrazným spôsobom obmedzí funkčnosť najzákladnejších služieb. Banka upozorňuje, že okrem internetových služieb dôjde k výraznému obmedzeniu ďalších služieb. Zákazníci by mali spozornieť v nočných hodinách 21. januára 2023.
„V rámci plánovanej odstávky vylepšujeme Georga a ďalšie služby, aby sa vám s nimi pracovalo ešte pohodlnejšie. V noci z piatka na sobotu tak budú niektoré služby nedostupné,“ píše banka na svojom webe. Pekne zaobalená informácia ale v sebe skrýva veľké narušenie fungovania.
Prečítajte si tiež
- Samsung Galaxy S23: Takto budú vyzerať európske ceny najnovších modelov
- Herný rok 2023 bude naozaj bohatý: Tieto novinky dorazia na PS4 a PS5
- POZOR: Vyhnite sa tejto nabíjačke. Je nebezpečná, môže vám vážne ublížiť!
To, že pôjde o skutočne rozmernú odstávku naznačujú aj doplňujúce informácie. Fungovať nebude web, aplikácia, nebudú chodiť SMS-ky a dokonca nebudú fungovať ani platobné karty na určitých termináloch či bankomatoch.
Nižšie nájdete rozpis toho, čo prestane fungovať:
0:00 – 1:30
- Debetné karty, bankomaty, vkladomaty Slovenskej sporiteľne a používanie debetných kariet v platobných termináloch Global Payments, mobilných platbách cez Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay.
0:00 – 2:00
- Správa kariet, ich nastavenie a blokovanie cez Georga.
Slovenská sporiteľňa hovorí o tom, že kreditné karty budú fungovať v bankomatoch iných bánk, rovnako ich môžu klienti využiť na platenie v obchodoch, kde používajú terminál inej banky. Terminály od Slovenskej sporiteľne fungovať nebudú.
0:00 – 5:00
- George, mobilná aplikácia George, Business24, Business24 mobilná aplikácia, Internetbanking, Telephonebanking, Databanking, SMS služby a API rozhranie pre tretie strany.
- Zriadenie, zmena produktov a služieb cez web Slovenskej sporiteľne.
- Klientske centrum bude schopné poskytovať len informácie o zostatku na účte a všeobecné informácie.
0:00 – 3:30
- Sporopay, MultiCash, Klientske centrum – aktívne operácie.
- mToken – podpisovanie.
- Push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch, platbách kreditnými a debetnými kartami.
21:30 (20.1.) – 2:00 (21.1.)
- PartnerPortal
Klientske centrum len v obmedzenom režime
Slovenskú sporiteľňu zastihnete na čísle 0850 111 888 (ak za nachádzate v zahraničí, tak na čísle +421 2 58 26 81 11), 0915 111 888 (zo zahraničia +421 915 111 888) alebo 0910 111 888 (zo zahraničia +421 910 111 888).
Piatkové noci zvyknú byť nevyspytateľné, preto si svoje bankové potreby premyslite dopredu. Nie je totiž nič horšie ako nevedieť sa dostať k svojim peniazom vo chvíli, keď ich potrebujete najviac.