Používať prednastavený PIN na SIM karte nie je zrovna najlepší nápad. Na vlastnej koži sa o tom presvedčil Slovák, ktorý sa nedávno rozhodol spraviť si výlet do Talianska. Nanešťastie mu ale zlodeji odcudzili jeho mobilný telefón, v ktorom používal SIM kartu s pinom 0000. Čo nasledovalo, je asi každému jasné. Téme sa venuje portál Živé.sk.
Celý prípad opísal otec obete na Facebooku. Slovákovi zlodeji odcudzili iPhone, v ktorom používal SIM kartu od Orangeu. Krádež sa rozhodol nahlásiť o deň neskôr, avšak operátor vraj odmietol SIM kartu okamžite zablokovať. Posťažoval sa aj na to, že ho operátor neupozornil, že sa v medzičase jeho SIM karta používala na niekoľko veľmi drahých telefonátov do Srbska.
Orange však nebol strojcom problému. Obeť totiž urobila dve zásadné chyby. Prvou je, že incident nenahlásila okamžite, ale až o deň neskôr. Druhou, že na svojej SIM karte používala základný PIN, a to štyri nuly.
Účet za 5 000 eur
Vo výsledku sa zlodejom podarilo prevolať približne 5 000 eur. Orange síce najskôr uviedol, že na paušále boli spotrebované služby v hodnote až 50 000 eur, no neskôr informoval, že išlo o chybu. Z výslednej sumy 5 000 eur sa operátor dokonca rozhodol nešťastníkovi polovicu „odpustiť“. Vo výsledku tak musí zaplatiť 2 500 eur, čo je na typický paušál stále astronomická čiastka.
„Na predmetnej SIM karte evidujeme spotrebu viac ako 5 000 eur. So zákazníkom sme v kontakte, snažíme sa mu vyjsť v ústrety a nájsť uspokojivé riešenie. Je pravda, že v prvom liste sme mu poslali mylnú informáciu o výške zálohy, čo bola chyba, ktorú sme nedopatrením spravili,“ vysvetlila Alexandra Piskunová, hovorkyňa Orangeu, pre Živé.sk.
Orange reagoval promptne, obeť nie
Operátor ďalej odmieta obvinenia o tom, že nechcel SIM kartu okamžite zablokovať. Vraj tak urobil okamžite po ohlásení krádeže. To však prišlo príliš neskoro, čo nie je vina Orangeu.
„V prípade krádeže telefónu zákazníkom vždy odporúčame, aby túto skutočnosť bezodkladne a okamžite nahlásili svojmu operátorovi a svoju SIM kartu si dali zablokovať, aby predišli akémukoľvek jej zneužitiu. V tomto prípade, žiaľ, zákazník krádež oznámil až neskôr a jeho SIM karta bola zneužitá,“ hovorí Piskunová.
Hoci to môže znieť tvrdo, dá sa povedať, že Slovák si za spôsobené škody môže sám. Ak by neurobil dva vyššie spomenuté prešľapy, jeho faktúra mohla byť podstatne nižšia.
„Synak bude mať príučku a bude si to splácať,“ uviedol otec poškodeného pre Živé.sk.