Hoci je Slovensko malá krajina, má prekvapivo vysoký počet šikovných hláv a rúk. Jedným z mnoha príkladov je startup Simplicity, ktorý len tri roky od svojho založenia žne obrovský úspech, a to dokonca aj na medzinárodnej úrovni. Jeho komunikačná platforma sa totiž stala oficiálnou aplikáciou pre dve z najväčších amerických miest – New York a Miami.
Účel startupu Simplicity, ako aj jeho hlavného produktu, je viac-menej načrtnutý už v názve. Platforma, ktorú startup vytvoril, slúži ako prehľadné informačné centrum, v ktorom používatelia nájdu všetky kľúčové informácie o svojom meste, vrátane noviniek, udalostí či upozornení na mimoriadne situácie. V súčasnosti túto platformu používa už 40 miest v USA. Teraz sa k nim pridáva aj Miami a vôbec najväčšie americké mesto New York.
Veľký hráč na veľkom trhu
„Partnerstvo so Simplicity prinesie Newyorčanom a návštevníkom aplikáciu, v ktorej nájdu úplne všetko, čo k životu v meste potrebujú. New York City je hlavné mesto inovácií a spoločne so Simplicity spojíme naše mesto ako nikdy predtým,“ hovorí Eric Adams, starosta New Yorku, ktorý súčasne vyzýva obyvateľov mesta k stiahnutiu aplikácie.
„Od začiatku bolo našou misiou zjednodušiť život ľudí v mestách. Appka Simplicity je vlastne mestom v mobile, kde nájdu obyvatelia miest všetko, čo potrebujú – dozvedia sa o novinkách v meste či podujatiach v ich blízkosti, dostanú upozornenia, kedy sa čistia cesty alebo kedy majú vyniesť smeti. Novinkou je integrácia platieb, Newyorčania dnes môžu priamo v aplikácii zaplatiť pokutu za parkovanie či mestské dane,“ hovorí Andrej Krúpa, spoluzakladateľ Simplicity.
Aplikáciu si pochvaľuje aj starosta Miami. Podľa neho má dostatočný potenciál na to, aby navždy zmenila spôsob, akým mestá komunikujú so svojimi občanmi. Ponúka totiž mnoho rôznorodých funkcií a možností, čo je taktiež dôvod, prečo si vyslúžila titul tzv. superaplikácie. Do budúcna má startup v pláne do svojej platformy implementovať aj funkciu s názvom CITY ID, vďaka ktorej obyvatelia získajú prístup ku zľavám a benefitom v miestnych prevádzkach.
„Superaplikácia“
„Superaplikácia Simplicity je veľmi jednoduchá pre užívateľa, ale zároveň robustná, pokiaľ ide o množstvo služieb, ktoré aj vďaka umelej inteligencii dokáže spracovať a vyhodnotiť. Starostov amerických miest nadchlo napríklad aj to, že v apke dokážu realizovať rýchle prieskumy verejnej mienky, získavať priamu spätnú väzbu od obyvateľov a upozorňovať na dezinformácie a hoaxy,“ tvrdí Juraj Gago, ďalší spoluzakladateľ Simplicity.
Simplicity chce na svoju platformu dostať všetky americké mestá, ktoré majú viac ako 500 000 obyvateľov. Čo sa týka dlhodobých plánov, startup má v úmysle vytvoriť globálnu sieť s potenciálne miliardou používateľov. Okrem toho chce do svojej platformy integrovať ďalšie kľúčové mestské inštitúcie, ako sú školy, knižnice alebo neziskové organizácie.
Pomohla aj Ukrajine
Platforma slovenského startupu sa zohráva kľúčovú úlohu aj vo vojnovom konflikte medzi Ukrajinou a Ruskom. Obyvatelia Ukrajiny majú vďaka nej prístup ku azda všetkým dôležitým informáciám, vrátane správ mestského úradu a pokynov polície, hasičov, záchranárov, vojakov či mestských inštitúcií. Okrem toho platforma bojuje proti šíreniu dezinformácií spojených s vojnovým konfliktom. Tejto téme sme sa viac venovali v samostatnom článku.
Zdroj: TS