Digitálna doba je tu a spolu s ňou aj mnohé zmeny, ktoré sa viacerým ľuďom, hlavne staršej generácii, nemusia páčiť. Práve pre nich sú úkony, ktoré môžu spraviť priamo na pobočke, na nezaplatenie. Minimálne v jednej banke už niektoré z nich využiť nebudú môcť, a to už od 1. januára 2023.
Jedna z najväčších bánk na Slovensku, Tatra banka, totiž od 1. januára pristúpi k zmene. Banka hovorí, že chce na pobočkách vytvoriť viac priestoru na konzultácie finančných potrieb klientov. Z tohto dôvodu od nového roka ukončí hneď niekoľko servisných služieb.
Prečítajte si tiež
- EÚ predkladá nové nariadenie, v smartfónoch chce vymeniteľné batérie!
- Je elektronika hrozbou pre malé deti?
- Definitívny koniec prehliadača Internet Explorer sa blíži: Poznáme presný dátum
Čo už nebude možné vybaviť osobne
Priamo na pobočkách Tatra banky už nebude možné osobne preberať výpisy k bežným účtom, termínovaným účtom kreditným kartám a ďalším produktom. Všetky výpisy už bude možné získať len poštou alebo e-mailom.
Ak si budete chcieť zmeniť adresu pre doručenie papierového výpisu, budete musieť zavolať na DIALOG Live *1100 alebo zmenu vykonať v Internet bankingu.
Zákon bankám káže, že takéto veľké zmeny nemôžu spraviť bez toho, aby klientom dali možnosť s nimi nesúhlasiť. Inak tomu nie je ani teraz. V prípade, ak so zmenami nesúhlasíte, máte právo bezodplatne a s okamžitou platnosťou ukončiť zmluvný vzťah. Čas na to máte do 31. decembra 2022.