Influenceri patria v súčasnosti k bežným spôsobom marketingovej komunikácie spoločností. Nie vždy sa ale takáto reklama vyplatí, o čom sa presvedčila aj firma Google. Ako informuje portál TechCrunch, kvôli klamlivej reklame týkajúcej sa staršieho modelu Pixel 4, má na krku ďalšiu žalobu a pokutu.
Federálna obchodná komisia tento týždeň oznámila, že urovnala žaloby proti spoločnostiam Google a iHeartMedia. Druhej menovanej spoločnosti Google údajne zaplatila milióny za propagáciu svojho telefónu Pixel 4. Ide totiž o najväčšieho vlastníka rádií v USA.
Google spolu s iHeartMedia platili influencerom za propagáciu produktov, ktoré nikdy nepoužívali. Kázali im používať dopredu pripravené repliky, ktoré mali vyzdvihnúť funkcie fotoaparátu, režimu Night Sight alebo hlasového asistenta. Tým preukázali hrubé nerešpektovanie pravidiel pravdivosti reklamy. Dokopy išlo o takmer 29-tisíc odvysielaných reklám.
Ďalšia miliónová pokuta
Táto žaloba sa urovnala pokutou vo výške 9,4 milióna dolárov. Nie je to pritom tak dávno, čo sme vás informovali o historicky najvyššej pokute pre túto firmu. Google na túto skutočnosť reagoval slovami, že ich teší, ako sa daná záležitosť vyriešila. Dodržiavanie reklamných zákonov vraj berú vážne, aj keď takéto problémy na tohto technologického giganta nevrhajú práve dobré svetlo.