Facebook drasticky mení zobrazenie zdieľaných článkov. Zatiaľ čo doposiaľ takéto príspevky zahŕňali náhľadovú fotografiu, nadpis a krátky úryvok z textu, po novom bude obsahovať len nadpis a názov média, ktoré daný článok publikovalo. Podobnú zmenu nedávno učinil aj Google. Dôvodom je čerstvo prijatá novela zákona zo strany Európskej únie (EÚ).
Ako píše server Mobilizujeme.cz, cieľom tejto novely má byť zlepšenie pozície vydavateľov a médií voči sociálnym sieťam a iným internetovým platformám. Je však vysoká pravdepodobnosť, že tento krok povedie úplne opačným smerom.
Prečo? Pre odpoveď sa stačí pozrieť napríklad na Google Správy. Články bez titulnej fotografie či krátkeho úryvku z textu vyzerajú nezaujímavo. A čo navyše, toto zobrazenie je celkom neprehľadné, čo sa môže pretaviť do nižšej návštevnosti jednotlivých webov, a tým pádom aj do ich zárobkov.
Zdá sa však, že v prostredí služby Google Správy sa táto zmena šíri postupne. U mňa sa väčšina článkov totiž stále zobrazuje v sprievode titulnej fotografie.
Skôr na škodu
Či Facebook zvolí rovnaké zobrazenie ako Google zatiaľ nie je isté. Rovnako je otázne aj to, či takáto zmena skutočne padne na úrodnú pôdu. Predsa len, práve titulná fotografia je to, čo si používateľ surfujúci po sociálnych sieťach všimne ako prvé, ako aj to, čo ho navedie k tomu, aby si daný článok otvoril.