Hoci to tak momentálne nevyzerá, Elon Musk má pod záštitou aj iné projekty ako Twitter. Jedným z nich je napríklad Neuralink, spoločnosť, ktorá sa špecializuje na výrobu čipov, respektíve mikroskopických mozgových implantátov, a to s cieľom poskytnúť paralyzovaným ľuďom možnosť žiť čo najviac plnohodnotný život. Projekt je to skutočne ambiciózny a okrem peňazí si pýta aj veľké množstvo času.
Spoločnosť však zrejme už čoskoro uskutoční revolučný pokrok. Musk počas podujatia Show & Tell, ktoré sa konalo v stredu, prehlásil, že Neuralink môže už čoskoro začať testovať mozgové mikročipy aj na ľuďoch. Tvrdí, že prvý takýto test plánuje uskutočniť do 6 mesiacov. Okrem toho prehlásil, že čip si v budúcnosti nechá implantovať aj on sám. Téme sa venuje portál The Verge.
Neuralink chcel pôvodne s testovaním na ľuďoch začať ešte v roku 2020. Ďalším termínom bol tento rok, no ani to akosi nevyšlo. Teraz Musk tvrdí, že spoločnosť predložila potrebné dokumenty na spustenie ďalšej fázy testovania Úradu pre kontrolu potravín a liečiv (FDA), ktorá odštartuje v priebehu budúceho roku.
Najskôr opice a prasatá
Samozrejme, ľudia nebudú prvými živými tvormi, na ktorých sa bude zariadenie testovať. Ešte v roku 2019 bol čip testovaný na opiciach, a to s celkom obdivuhodným výsledkom. Neskôr, v roku 2020, testovacie subjekty rozšíril o prasatá.
K opiciam sa Musk vrátil aj tento rok. V rámci podujatia prehral demonštračné video, v ktorom opica s implantátom „napísala“ frázu „vitajte na Show & Tell“.
Od prototypu k produktu
Súčasťou podujatia bol aj opis procesu implantovania. „Je to ako nahradiť kus lebky inteligentným hodinkami,“ povedal Musk. Jednotlivé čipy sú doslova mikroskopické, pričom disponujú mnohými flexibilnými vláknami. DJ Seo, viceprezident spoločnosti Implant a spoluzakladateľ Neuralinku, tvrdí, že v priebehu len 15 minút je možné do mozgu implantovať až 64 takýchto vlákien. „Predstavte si, že zoberiete vlas z hlavy a zapichnete ho do želé obaleného potravinárskou fóliou,“ hovorí DJ Seo.
Tohtoročná verzia podujatia Show & Tell, podobne ako tie predtým, mala za cieľ prezentovať Neuralink tak, aby zaujala potenciálne „testovacie subjekty“. Dá sa povedať, že išlo o akúsi reklamnú kampaň. Tým sa ale Neuralink nijako netají. Podľa Muska sú takéto medzikroky dôležité, a to predovšetkým teraz, keď spoločnosť prechádza od prototypu k produktu.