Slovensko je všeobecne známe ako automobilová veľmoc. V súčasnosti majú u nás zastúpenie štyri automobilky s tým, že už čoskoro sa k ním pripojí aj piata, konkrétne Volvo. A zdá sa, že naša úloha v tomto priemysle nepoľaví ani po príchode nadvlády elektromobilov.
Jedna z popredných automobiliek si nás totiž vybrala ako hlavného producenta plne elektrických vozidiel pre európsky trh. Je ňou Hyundai Motor Group, ktorá chce tento plán uviesť do reality už v roku 2025, píše Businesskorea. Elektromobily sa majú vyrábať v priestoroch závodu Kia Corp., ktorý sa nachádza v Žiline.
Súčasný plán produkcie hovorí o malých a stredne veľkých elektrických vozidlách, špecializovaných pre európsky trh. Skupina Hyundai Motor Group už spustila sériovú výrobu modelu IONIQ 5 v Indonézii a taktiež oznámila plán sériovej výroby elektromobilov v USA. Európa až doposiaľ ostala nedotknutá.
Slovensko je pre Hyundai kľúčové
Kia Autoland Slovakia je jedným z hlavných závodov Hyundai Motor Group. Do prevádzky bol uvedený v decembri roku 2006, čiže o dva roky skôr ako závod v susednej Českej republike. V máji minulého roku sa mu dokonca podarilo prekonať významný míľnik, a síce prekročenie hranice 4 miliónov vyrobených vozidiel v kumulatívnom objeme.
Dopyt stúpa
Záujem Hyundai Motor Group o európsky trh s elektromobilitou má dobré dôvody. Práve v Európe bol v poslednom období zaznamenaný výrazný rast popularity plne elektrických vozidiel. Len v minulom roku Kia v Európe predala 116 278 elektrifikovaných modelov. Bolo to taktiež prvýkrát, čo podiel elektrifikovaných vozidiel prekročil 20-percentný podiel na celkovom predaji.
Čo sa týka prvých 9 mesiacov tohto roku, automobilka predala 103 718 elektrifikovaných vozidiel, čo predstavuje 28-percentný rast oproti rovnakému obdobiu v minulom roku. Najpopulárnejšími modelmi majú byť EV6 a Sportage PHEV.
Chce, ale aj musí
Hyundai je jednou z viacerých automobiliek, ktoré chcú od roku 2035 na európskom trhu produkovať výhradne elektromobily, hoci ešte nedávno mala k tejto veci trochu iný postoj. Nariadenie EÚ je však nekompromisné a výrobca sa musí podvoliť.