Podvodných konaní neustále pribúda. Skúšajú to na nás telefonátmi, e-mailmi alebo SMS správami. Práve posledná spomínaná kategória je v týchto dňoch opäť aktívna. Tatra banka na svojom webe informuje pred smishingovým útokom, ktorý zaznamenali aj ich klienti.
„Smishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez sms správu. Cieľom útočníka je u svojej obete vytvoriť pocit dôvery, na čo využíva aj technické riešenie, ktoré mu umožňuje pri kontaktovaní klientov použiť meno banky,“ varuje Tatra banka.
Keď vám takáto správa príde, ako odosielateľ sa môže zobrazovať Tatra banka, no v skutočnosti ide o podvodníka. Predmetom týchto SMS správ môže byť upozornenie na podozrivú aktivitu s účtom. Vo väčšine prípadov obsahuje aj odkaz na stránku, ktorá vyzerá ako internet banking. Akonáhle sa do nej prihlásite a vyplníte svoje údaje, získa ich podvodník, ktorý vás môže obrať aj o peniaze.
Tatra banka upozorňuje svojich klientov, že nikdy nežiada citlivé osobné a bankové údaje cez SMS alebo cez spomínaný odkaz. Tieto údaje preto nikdy s nikým nezdieľajte, dokonca ani so svojimi blízkymi:
- číslo platobnej karty, platnosť karty a overovací CVV kód z druhej strany;
- PID klienta;
- heslo od internet bankingu;
- kódy z čítačky pre riešenia rôznych situácií.
Nedávno podobnému podvodu čelila aj Slovenská pošta. Všetky potrebné detaily sa dočítate v našom článku. Buďte viac opatrní a ak vám niekedy príde takáto podozrivá správa, radšej na ňu nereagujte. Predídete zbytočným problémom.