Spoločnosť Lenovo má obrovský dôvod na radosť. Jej ikonické notebooky ThinkPad totižto oslávili 30 rokov od svojho debutu. Tieto zariadenia sa v priebehu troch dekád vybudovali veľmi silné renomé, a to predovšetkým vďaka svojim vysokým kapacitám vhodným do profesionálneho pracovného prostredia. Preslávili sa však aj svojím minimalistickým dizajnom a červeným tlačidlom TrackPoint, ktoré kedysi zohrávalo úlohu touchpointu.
Lenovo úspech tohto produktového radu pripisuje predovšetkým vysokej kvalite a objemu inovácií. Po dizajnovej stránke sa toho v priebehu tých rokov zmenilo len veľmi málo, čím si notebooky zachovali jednotný charakter. Tieto a ďalšie črty sa zaslúžili o to, že sa ku dnešnému dňu predalo viac ako 200 miliónov modelov po celom svete.
„ThinkPad je kombináciou klasiky a pokroku – bez kompromisov. Dizajn, ktorý sa naozaj za tých 30 rokov veľmi nezmenil, symbolizuje stabilitu a pokrok predstavujúce všetky inovácie, v ktorých jednoznačne udáva trendy. V IT svete, kde sa všetko šialene rýchlo mení, je to jedinečný príbeh úspechu, ktorý ľudia vnímajú a chcú byť jeho súčasťou,“ hovorí Vlado Varzaly, Country Sales Manager spoločnosti Lenovo.
Ako si Lenovo vedie na Slovensku?
Notebooky ThinkPad sú známe aj u nás na Slovensku. Z ankety, ktorú Lenovo realizovalo v novembri 2022 na vzorke 315 respondentov, vyplynulo, že 95 % Slovákov používa notebook alebo PC a že približne 56 % Slovákov pozná značku ThinkPad. V súvislosti s ThinkPadom sa väčšine respondentov vybavil práve červený trackpoint, pričom na notebookoch ako takých si najviac cenia spoľahlivosť (66 %) a výkon (38 %). Zhruba 26 % respondentov dokonca uviedlo, že ich ThinkPad nikdy nesklamal.
„Ľudia dnes poznajú thinkPad na prvý pohľad a vedia presne, čo od neho môžu očakávať. V marketingu a aj v biznise platí, ak niečo funguje, načo to meniť? Aj preto sme do originálneho konceptu dizajnu nerobili veľké zásahy a sústredili sa skôr na technologické inovácie, o ktoré v IT ide v prvom rade,“ dodáva Varzaly.
Keď sa pozrieme na väčšie štatistiky, na Slovensku používa alebo používal notebook Lenovo každý piaty človek. Inými slovami, od roku 2005 sa na našom trhu predalo viac ako milión Lenovo zariadení.
Čo od Lenovo očakávať do budúcna?
Lenovo sa chce do budúcnosti zamerať na udržateľnosť a inovácie. Napríklad už terajší ThinkPad Z pozostáva z materiálov, ako sú vegánska koža či recyklovaný hliník. Čo sa týka budúcich produktov, zatiaľ nie je jasné, čo konkrétne má Lenovo v pláne. Je však isté, že aj naďalej bude tlačiť na prvotriedne inovácie, ktoré posunú kapacity počítačov a ľudí, ktorí ich používajú, na novú úroveň.
Lenovo nám rozhodne ešte má čo ukázať. Predsa len to bolo práve Lenovo, ktoré ako prvé prinieslo napríklad farebný TFT displej, zabudovanú CD a DVD-ROM, integrovanú Wi-Fi či dokonca skladací displej alebo plne funkčný 13-palcový notebook.