Apple vždy patril medzi najaktívnejších bojovníkov za ochranu súkromia používateľov. Nie je tomu tak dávno, čo spoločnosť umožnila používateľom obmedziť, do akej miery aplikácie sledujú ich aktivitu. Zdá sa však, že na jej vlastné aplikácie sa táto politika priveľmi nevzťahuje.
Konkrétne má byť problémom App Store, čiže natívny obchod s aplikáciami pre iOS. V poslednom období sa v jeho prostredí objavuje stále viac a viac reklám, čo podnietilo obavy používateľov o svoje súkromie. A ako sa podarilo zistiť dvojici šikovných vývojárov, ich obavy boli oprávnené.
App Store údajne sleduje používateľov viac, než by sme si mohli myslieť. Zaznamenáva dokonca aj klepnutia na obrazovku, pričom zozbierané údaje v reálnom čase odovzáva do rúk Apple, píše server Mobilizujeme.cz. Ako dôkaz slúži video, ktoré bolo zverejnené na sieti Twitter.
Údajne pritom nejde o žiadnu novinku. Toto prísne sledovanie aktivity používateľov v App Store má byť aktívne už od iOS 14.6, čiže verzie systému, ktorá debutovala ešte v máji minulého roku. Čo presne Apple so zozbieranými údajmi robí nateraz nevieme. Takmer istotne to však má určitú spojitosť s inzerovaním.