Meta to s metaverzom nevzdáva ani napriek tomu, že sa projekt často stretáva s ostrou kritikou. Mark Zuckerberg je bez akýchkoľvek pochýb jedným z najväčších podporovateľov myšlienky spoločného virtuálneho sveta. V stredu dokonca prehlásil, že je „celkom presvedčený“, že sa jeho spoločnosť uberá „dobrým smerom“. Informáciu prináša Insider.
Týmito slovami reagoval na nedávny prepad akcií. Ich hodnota rázom klesla až o 20 %, a to v dôsledku nedosiahnutia očakávaných výsledkov, ktoré predpovedali analytici.
„Už sme si prešli niekoľkými takýmito cyklami a som si celkom istý, že sa to uberá dobrým smerom,“ povedal Zuckerberg. „A hoci sa naďalej pohybujeme v náročných dynamikách – nestála makroekonomika, rastúca konkurencia, strata reklamného signálu a rastúce náklady z našich dlhodobých investícií – musím povedať, že naše produktové trendy vyzerajú lepšie, než ako naznačujú niektoré komentáre, ktoré som videl.“
Zisky klesajú, náklady stúpajú
Čo sa týka finančných výsledkov za tretí kvartál, čistý zisk spoločnosti Meta sa v medziročnom porovnaní prepadol o 52 %, konkrétne na 4,4 miliardy dolárov. Náklady na výskum a vývoj (R&D) pritom stúpli o 45 %, predovšetkým kvôli vývoju metaverza.
Nedosiahnutie očakávaných výsledkov malo za následok drastický prepad hodnoty akcií. V stredu sa na burze obchodovali za 104,3 amerického dolára, čo je najnižšia úroveň od roku 2016.
Investori majú obavy
Investori celú situáciu podrobne sledujú a obávajú sa, že Meta postupne prestáva venovať pozornosť svojim hlavným podnikateľským aktivitám, špecificky prevádzke sietí Facebook a Instagram.
Zuckerberg aj napriek ostrým slovám analytikov trvá na tom, že metaverzum bude mať historický význam. Hoci priznal, že z hľadiska príjmov spoločnosť stále zaostáva za očakávaniami, avšak povedal, že v budúcnosti by sa mala vrátiť k „zdravšiemu“ rastu príjmov.
Veľmi sa pritom nedarilo ani už spomenutým sociálnym sieťam. Čistý príjem z tejto oblasti klesol viac ako o štvrtinu, konkrétne na úroveň 9,3 miliardy amerického dolára (9,3 miliardy eur). Zuckerberg však uviedol, že angažovanosť zo strany používateľov ostáva vysoký. Počet denných používateľov Facebooku sa vraj drží na maxime, zatiaľ čo platformu WhatsApp denne zapínajú viac ako 2 miliardy ľudí.