Vzťahy medzi spoločnosťami Meta a Apple nie sú ktovieako dobré. Konflikt medzi dvoma americkými gigantmi sa ťahá prakticky odvtedy, čo Apple v prostredí smartfónov iPhone obmedzil sledovanie používateľov. To totiž Mete výrazne sťažilo cielenie reklám.
Zuckerberg si do Apple kopol už niekoľkokrát, teraz však posunul latku ešte vyššie. Ústne totiž zaútočil na ešte nepredstavený produkt.
Konkrétne sa mu do hľadáčika dostal AR/VR headset, ktorý má Apple v štádiu prípravy. Zuckerberg je toho názoru, že ak Apple aj v prípade headsetu uplatní svoju „obmedzujúcu“ politiku, pre Metu to bude predstavovať nemalé škody. Informáciu priniesol český server Letem světem Applem.
Otvorenosť prináša potenciál
Otvorenosť je pre Metu kľúčová. Platformy, ktoré nie sú uzavreté samé do seba, môžu využiť viaceré spoločnosti, čo prináša širokú škálu možností. Zuckerberg tvrdí aj to, že otvorenosť môže do určitej miery vykompenzovať nedokonalý hardvér, a to formou pestrejšieho obsahu.
Šéf Mety povedal, že ak sa Apple rozhodne svoj ekosystém oklieštiť aj v prípade chystaného AR/VR headsetu, predovšetkým pre metaverzum to bude len na škodu. Naopak, ak sa Apple rozhodne svoj ekosystém otvoriť, používateľom a firmám môže ponúknuť gigantický potenciál – vrátane Mety.
Rozdiely sú príliš veľké
Presvedčiť Apple v tomto smere rozhodne nebude jednoduché. Otvorenosť je totiž založená na spoločnej dohode, ktorá je zase založená na podmienkach. A ako poznáme Metu, medzi týmito podmienkami nebude chýbať možnosť podrobnejšieho sledovania aktivity používateľov.
Všetci však veľmi dobre vieme, že praktiky Apple a Mety sú v mnohých kľúčových oblastiach diametrálne odlišné, pričom sledovanie používateľov nie je výnimkou.