Hoci sa o tom už tak veľa nehovorí, čipová kríza stále pretrváva a obmedzuje aktivity mnohých spoločností naprieč širokým spektrom priemyslov. Žiaľ, na nedostatok polovodičov doplácajú aj slovenské automobilky, ktoré sú opäť nútené pozastaviť produkčnú činnosť. Téme sa venuje DSL.sk na základe informácií HNonline.sk.
Prvou automobilkou, ktorá pozastavila výrobu, je Stellantis v Trnave. Konkrétne produkciu vozidiel pozastavila na dva dni, a to pondelok a utorok. Druhou je Volkswagen v Bratislave, ktorá naplánovala odstávku na tri dni s tým, že nasledujúce dva dni bude výroba fungovať v obmedzenom režime.
Problémy s čipmi pritom nepostihujú len slovenské automobilky. Problémy hlási aj Česká republika (Škoda) a niekoľko ďalších krajín.
Jeden z následkov pandémie
Čipovú krízu do veľkej miery podnietila pandémia koronavírusu, ktorej vypuknutie spustilo silné vlny lockdownov. Tie zase podnietili vysoký dopyt po počítačoch a notebookoch, nakoľko sme boli nútení pracovať a študovať z bezpečia našich domovov.
Hoci je pravda, že s poľavením opatrení v mnohých krajinách dopyt po počítačových zariadeniach výrazne klesol, následky čipovej krízy stále cítime a zrejme ešte nejaký ten čas cítiť budeme. Podľa niektorých prognóz bude pretrvávať ešte niekoľko rokov.
Hlavný pohon slovenskej ekonomiky
Konkrétne obmedzenie automobilovej produkcie je pre Slovensko veľký problém. Automobilový priemysel je totižto naším najdôležitejším priemyselným odvetvím. Ponímať ho možno ako hlavnú hnaciu silu slovenskej ekonomiky – má veľký podiel na HDP (hrubom domácom produkte), čo znamená, že figuruje ako jeden z najväčších zdrojov pracovných miest.