Korporáty zastrešujúce obľúbené služby občas robia rozhodnutia, za ktorými síce stojí jasný dôvod, no pre používateľov znamenajú skôr obmedzenie ako úžitok. Jedno také rozhodnutie aktuálne zvažuje spoločnosť Google pri platforme YouTube.
YouTube je nepochybne najväčšou video platformou na svete. Nakoľko je zadarmo a aj tvorcovia obsahu musia z niečoho žiť, Google musel vymyslieť spôsob, ako z videí vyťažiť peniaze bez toho, aby ich bral priamo z peňaženiek sledovateľov. A tento spôsob aj našiel – reklamy.
Reklamy na YouTube prichádzajú v rôznych podobách. Vždy sú však maximálne dve, pričom niekedy je k dispozícii možnosť ich preskočiť. Ak sú kratšie, používateľ si ich jednoducho musí odsedieť, alebo si kúpiť YouTube Premium, spoplatnenú verziu platformy bez reklám.
Pochopiteľne, YouTube Premium pre Google predstavuje značnú časť príjmu, a teda nie je žiadnym prekvapením, že naň chce nalákať čo najviac používateľov. Pozitívna motivácia však zrejme nestačí, a teda volí inú stratégiu.
Minútová čakačka
Ako si všimli viacerí používatelia sociálnych sietí Reddit a Twitter, YouTube začína pred videami zobrazovať až 10 nepreskočiteľných reklám. Google pre server 9to5Google potvrdil, že ide o celosvetový experiment, ktorý sa aktuálne vzťahuje len na aplikáciu pre inteligentné TV. Počítače a telefóny sú zatiaľ ušetrené.
Tieto reklamy plnia úlohu takzvaných mikrospotov. Sú nepreskočiteľné a trvajú maximálne 6 sekúnd. No keď ich máte 10 po sebe, znamená to, že na spustenie videa si budete musieť počkať celú jednu minútu. A to nie je zrovna málo.
Nikde však nie je napísané, že sa používateľom bude vždy zobrazovať 10 reklám po sebe. Kľudne môže ísť „len“ o maximálny počet.
Či sa experiment pretaví aj do stabilnej verzie aplikácie zatiaľ nie je isté. Odpoveď sa jednoducho dozvieme až časom.
Ak sa chcete tejto eventualite vyvarovať, neostáva vám nič iné, než si zaplatiť YouTube Premium. To stojí 7,19 eur mesačne, no k dispozícii je aj študentská verzia za 4,19 eur mesačne či rodinná verzia za 10,99 eur mesačne.