Netflix robí všetko, čo môže, aby sa udržal na hladine. Po nedávnom masívnom úbytku predplatiteľov sa rozhodol prekopať funckionalitu svojho biznisu, a to hneď v niekoľkých oblastiach. Najčastejšie sa skloňovalo nové predplatné s reklamami, teraz tu máme ďalší kuriózny plán. Konkrétne sa týka systému uvoľňovania nových dielov našich obľúbených seriálov.
Netflix má v tomto ohľade vlastnú stratégiu. Nové diely seriálov sprístupňuje vo väčších množstvách, prípadne celých sériách, aby sledovateľ nemusel na nič čakať a mohol si pozrieť všetky časti čo najrýchlejšie. Exemplárnym príkladom je trhák Stranger Things, ktorý prišiel v dvoch etapách.
Konkurenčné platformy, ako napríklad Disney+ či HBO Max, majú trochu iný systém. Nové diely seriálov sprístupňujú raz za týždeň, aby mal každý používateľ dostatok času na ich zhliadnutie.
Obidva tieto prístupy k novým epizódam majú čosi do seba, no zdá sa, že jeden z nich je predsa len o niečo efektívnejší.
Netflix skúma všetky možnosti
Netflix uvažuje, že sa inšpiruje konkurenciou a taktiež prejde na sprístupňovanie nových dielov seriálov raz za týždeň. A má k tomu celkom pádne dôvody. Informáciu priniesol server AVmania.cz.
Nie každý predplatiteľ má čas presedieť pred TV či počítačom celé hodiny naraz. Ak si nestíha pozrieť všetky čerstvo zverejnené epizódy na jedno posedenie, je šanca, že sa na internete so všetkým známymi „spoilermi“.
Vydávanie epizód na týždennej báze tak na diváka vyvíja menší nátlak a taktiež mu dáva dôvod sa k platforme pravidelne vraciať dlhší čas.
Zatiaľ nie je isté, kedy (a či vôbec) Netflix presedlá na tento systém, rovnako ako nie je istá odpoveď na otázku, či by to viedlo k poklesu alebo počtu predplatiteľov.
Koniec koncov, viac asi záleží na samotných seriáloch, než na systéme, ktorým sú sprístupňované jeho nové diely. Ak má obsah slabú sledovanosť, je úplne jedno, či epizódy vychádzajú po skupinkách alebo po jednom.