Slováci čelia ďalšiemu podvodu, ktorý je mimoriadne zákerný. Od bezmenných SMS správ a emailov sa útočníci pokúšajú peniaze získať oveľa osobnejším spôsobom. Zavolajú vám na vaše slovenské číslo a vedú s vami konverzáciu, v ktorej sa vás snažia presvedčiť, aby ste im pod určitou zámienkou zaslali peniaze. Nateraz je dobrou správou, že tieto konverzácie prebiehajú v anglickom jazyku, a tak je ľahké ich odhaliť. S výzvou na obozretnosť prišla aj Polícia SR.
O2 v posledných dňoch eviduje zvýšený nárast podvodných volaní v anglickom jazyku, tzv. spoofingu, ktorého cieľom je vylákať od obete peniaze alebo osobné, prípadne bankové údaje. Spoločnosť zákazníkom mobilných služieb odporúča na takéto volania nereagovať.
Desiatky telefonátov
Operátor eviduje v posledných dňoch desiatky zákazníckych podnetov, ktoré sa týkajú nového typu podvodných volaní tzv. spoofingu. Sú to falošné volania s ukradnutou identitou skutočných čísel.
Volania sú v anglickom jazyku a sú realizované cez internetové služby, ktoré sa však v mobile príjemcu zobrazia pod štandardným slovenským číslom. Tieto čísla sú vyberané náhodne automatom a nemajú nič spoločné s touto podvodnou aktivitou.
Spätný hovor na takéto číslo znamená, že zákazník sa dovolá inému zákazníkovi, ktorý o danej aktivite nemá žiadnu vedomosť.
Chcú peniaze aj údaje
Cieľom týchto volaní je, s využitím rôznych zastrašovacích techník, prinútiť obeť zaplatiť určitú sumu alebo získať osobné, prípadne bankové údaje. O2 preto odporúča svojim zákazníkom takýto hovor okamžite ukončiť a nereagovať naň.
Rovnako zákazníkom odporúča, aby zvážili spätné volania na zmeškané neznáme čísla a vyhli sa tak nedorozumeniu s ostatnými zákazníkmi. O2 sa v týchto dňoch intenzívne venuje riešeniu ako takýmto volaniam predchádzať. Rovnako ako pri iných typoch podvodných aktivít je však najúčinnejším nástrojom práve informovanosť zákazníkov.
Nakoniec je nutné dodať, že telefonáty podvodníkov nezaznamenal len operátor O2, ale aj Telekom či Orange. Obozretní tak musia byť všetci obyvatelia.