Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má za sebou úspešnú prvú polovicu 2022. Teší sa predovšetkým z rastúceho podielu lístkov, ktoré sa predávajú prostredníctvom online kanálov, čiže cez web a mobilnú aplikáciu Ideme vlakom. Logicky tak vzrástol aj podiel týchto kanálov na celkových tržbách, a to na úroveň až 30,6 %, uvádza ZSSK v oficiálnom oznámení.
Toto percento znamená, že viac ako štvrtina platieb za cestovné lístky bola realizovaná samoobslužne, čiže online. Ide o značný nárast oproti minulému roku, kedy podiel online predaja na tržbách predstavoval okolo 25,6 %. V porovnaní s rokom 2020, kedy udrela pandémia koronavírusu, hovoríme o rozdiele 6,7 percentuálneho bodu.
Čo sa týka objemu predaja, cez web alebo aplikáciu sa v sledovanom období predala viac ako štvrtina všetkých cestovných dokladov, konkrétne 27,6 %. Oproti roku 2021 je to nárast o 7 percentuálnych bodov, oproti 2020 o 8,5 percentuálneho bodu.
Samotná mobilná aplikácia Ideme vlakom zaznamenala v druhom štvrťroku až 31 161 stiahnutí, čo je o 11 368 stiahnutí viac ako v prvých troch mesiacoch 2022. Historicky najmenej stiahnutí (5 762) aplikácia vykázala v prvom kvartáli minulého roku.
Aplikáciu Ideme vlakom si dnes môžu stiahnuť ako používatelia iOS, tak aj používatelia Androidu. Dostupná je dokonca aj v prostredí obchodu AppGallery od Huawei.
ZSSK má od 12. júna 2022 denne realizovať 1 631 vlakov, z toho 8 IC vlakov, 246 diaľkových vlakov a 1 377 regionálnych vlakov. Jazdy sa realizujú na takmer 3 000 kilometroch tratí po celom Slovensku, popri ktorých stojí 726 staníc a zastávok.