Automobilka Škoda Auto prichádza s novými prvkami svojej korporátnej identity, ktoré zahŕňajú predovšetkým nové logo. Informovala o tom na svojom webe, pričom sama uviedla, že ide o najradikálnejšiu zmenu za posledných 30 rokov.
Nové prvky spájajú bohatú históriu automobilky spolu s budúcnosťou mobility. Nová identita značky bude najskôr zavedená v informačných a komunikačných materiáloch, no postupne (približne od roku 2024) sa objaví aj na budúcich modeloch. Slovný nápis ŠKODA má byť v porovnaní s logom používaný omnoho častejšie.
„S našou novou firemnou identitou posúvame vzhľad celej značky na vyššiu úroveň. Vyvíja sa nielen naše produktové portfólio, ale vyvíjajú sa aj naši zákazníci. My to vnímame ako ideálnu príležitosť na to, aby sme značku prispôsobili desaťročiu transformácie a jej vzhľad upravili potrebám a očakávaniam zákazníkov. Naša nová korporátna identita podčiarkuje moderný a osobitý dizajn a jasne ukazuje náš prístup, ktorý je v prvom rade digitálny,“ prezradil Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
Ako vyzerá nové logo?
Na vývoji novej identity sa podieľali mnohí zamestnanci v spolupráci z 2 200 respondentmi z Česka, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela. Tí sa vyjadrili k 165 verziám loga, až kým spoločne nevybrali to, na ktoré sa teraz môžete pozrieť. Nové logo je vykreslené bez plastickej 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k digitalizácii komunikácie.
Logo prešlo za posledné roky výraznou zmenou
Najnovšie logo využíva novú typografiu a ide o kombináciu oblých a hranatých tvarov. Čo sa týka mäkčeňa nad písmenom S, ten je po novom integrovaný priamo do prvého písmena. Z prieskumov totiž vyplynulo, že je to vhodnejšie z pohľadu identifikácie a rozpoznateľnosti. Zjednodušený je aj symbol okrídleného šípu.
Automobilka sa rozhodla používať dva odtiene zelenej farby, konkrétne smaragdovú a elektrickú zelenú. Tieto farby sú podľa názorov ľudí spájané s ekológiou, udržateľnosťou a elektromobilitou.
Čo hovoríte na tieto zmeny a ako ich vnímate?