Už dlhšiu dobu sa hovorí o tom, že Netflix zavedie nový typ predplateného, ktoré má v sebe okrem obsahu niesť aj reklamy. Najnovšie informácie pritom konečne poodhalili, koľko môžete ušetriť ak budete ochotní pozrieť si pár platených spotov.
Netflix sa už niekoľko mesiacov pripravuje na spustenie nového typu predplatného, ktoré síce bude lacnejšie, no s istou nevýhodou. Klienti sa tak budú musieť pripraviť na to, že okrem svojho obľúbeného seriálu či filmu si budú musieť pozrieť aj reklamy.
Netflix za 5 € mesačne?
Dobrou správou, ako server Bloomberg informoval, je fakt, že na takomto type predplatného sa dá celkom slušne ušetriť. Netflix má za takýto typ predplatného účtovať približne polovicu klasického predplatného (7 až 9 dolárov mesačne). Pripomenieme, že v Spojených štátoch amerických sa klasické predplatné aktuálne predáva za 15,49 dolára mesačne (1080p obsah na 2 obrazovkách súčasne).
Ak by podobný program naozaj prišiel aj na Slovensku, v praxi by to vyzeralo veľmi príjemne. Program Standard, ktorý sa predáva za 9,99 € a umožňuje pozerať obsah v 1080p kvalite na 2 zariadeniach súčasne by mohol stáť len 5 € mesačne. To je čiastka, ktorú si vie obhájiť väčšina domácností. Najdrahší program Premium sa na Slovensku predáva za 11,99 €, najlacnejší zas za 7,99 €.
Členstvo | Basic | Standard | Premium |
Rozlíšenie | SD | Full HD | 4K + HDR |
Počet zariadení | 1 | 2 | 4 |
Cena za mesiac | 7,99 € | 9,99 € | 11,99 € |
Možná cena s reklamami* | 3,99 € | 4,99 € | 5,99 € |
Streamovacia služba pristúpila k takémuto kroku hlavne preto, lebo už niekoľko mesiacov po sebe kontinuálne stráca predplatiteľov. Lacnejším predplatným tak chce prilákať viac ľudí, ktorým nevadia občasné reklamné spoty. Okrem toho má ísť o akýsi dočasný krok, ktorý nových zákazníkov nakoniec privedie k drahšiemu programu bez reklám.
4 minúty reklám na hodinu obsahu
Netflix doteraz neponúkal podobné predplatné, s čoraz väčšou konkurenciou na trhu však musí reagovať. Tá už teraz predáva lacnejšie predplatné s reklamami. Firma ale musí byť opatrná. Musí zabezpečiť, aby reklamy príliš nezasahovali do zážitku z obsahu, inak sa im to nemusí vyplatiť.
Novinka by mala odštartovať už začiatkom budúceho roka. Na každú hodinu obsahu má pripadať približne 4 minúty reklamného priestory, čo je na slovenské pomery veľmi dobrý kompromis. V budúcnosti sa ale počet reklamných spotov môže navýšiť.
O technologickú stránku nasadenia reklám sa majú postarať špičkoví inžinieri spoločnosti Microsoft, ktorá pre Netflix vyrobí riešenie na mieru.
Stráca státisíce predplatiteľov
Službu v uplynulom štvrťroku opustilo viac ako 970 000 ľudí. Spoločnosť momentálne prežíva veľmi náročné obdobie. Cena akcií v porovnaní s rokom 2021 klesla o približne 70 percent a z firmy, ktorej hodnota sa pred rokom pohybovala na úrovni 300 miliárd dolárov je dnes firma s hodnotou „len“ 90 miliárd dolárov.
Podľa firmy za spomalením náboru nových zákazníkov stojí niekoľko faktorov, medzi ktoré patrí zdieľanie účtov, konkurencia a ďalšie makroekonomické dôvody ako vysoká inflácia.
„Zameranie na zlepšovanie našich kľúčových služieb nám dobre slúžilo uplynulých 25 rokov a zostáva našou motiváciou ženúcou nás za neustálym rastom. Práve preto sa snažíme o stále lepší obsah, marketing, aj produktové služby,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.