Metaverse, dlhodobý a hlavný projekt spoločnosti Meta (kedysi Facebook) sa ani zďaleka nestretáva s takou spätnou väzbou, ako očakávala. Tí, ktorí jeho vývoj pozorne sledujú, ho ostro kritizujú, predovšetkým kvôli jeho veľmi chabému grafickému spracovaniu. Téme sa venuje server Futurism.
Včera Mark Zuckerberg, zakladateľ a šéf Mety, zverejnil snímku, ktorou sa snažil osláviť debut Horizon Worlds. Ide o titul určený pre virtuálnu realitu (VR), v ktorej sa môžu stretávať ľudia z celého sveta. „Dnes spúšťame hru Horizon Worlds vo Francúzsku a Španielsku!“ napísal Zuckerberg. „Tešíme sa na to, že ľudia budú stavať pohlcujúce svety a že to čoskoro prinesieme do ďalších krajín.“
Ako z roku 1997
Ľudia však vizuálne spracovanie tohto údajne „pohlcujúceho“ sveta skritizovali ako ohromujúco nedotiahnutý. Zuckerbergov virtuálny avatar zachytený na fotografii vyzerá, ako by bol vystrihnutý z hry pre dnes už zastaranú konzolu Wii. To isté platí aj pre pozadie, ktoré je tvorí veľmi neatraktívne spracovaná replika Eiffelovej veže a španielskej katedrály Tibidabo.
„Facebook v roku 2021 minul na projekty Metaverse 10 miliárd dolárov,“ píše sa v jednom z mnoha pobúrených komentárov. „Grafika vyzerá ako z počítačovej hry z roku 1997.“
„Naliali sa do toho miliardy a miliardy a toto je výsledok,“ píše sa v ďalšom komentári. „Sims, ale horšie, a s ničím pod trupom. Nádherná vec.“
Na druhú stranu, Metaverse ani zďaleka nie je dokončený, preto je tu stále potenciál pre zlepšenie. Meta taktiež môže na svoju obranu použiť fakt, že grafika VR hier sa často nie vždy dobre premieta na tradičné displeje.