Reklamy sú kľúčovou súčasťou azda každého podnikania. Výnimkou dokonca nie je ani Apple, spoločnosť s najväčšou trhovou kapitalizáciou, ktorá v blízkej budúcnosti plánuje ešte väčšmi rozšíriť pôsobnosť inzercie. Zmeny sa dotknú používateľov smartfónov iPhone.
Ako uvádza server Digital Trends, Apple chce umiestniť reklamy do ďalších natívnych, respektíve predinštalovaných aplikácií. Aktuálne ich možno nájsť napríklad v prostredí News, App Store či Stocks. Podľa Marka Gurmana z Bloomberg sa však inzercia čoskoro dopracuje aj do služieb Apple Maps, Podcasty a Knihy.
Čo sa týka Apple Maps, pri tých môže americký gigant využiť inzerciu na to, aby reštauráciám či inými podnikom ponúkol možnosť prioritného zobrazenia vo výsledkoch vyhľadávania, pochopiteľne za poplatok. Nie je však vylúčené, že sa reklamy objavia aj v iných zákutiach aplikácie.
Za všetkým hľadaj peniaze
Todd Teresi, viceprezident spoločnosti Apple pre reklamné platformy, chce údajne zvýšiť ročné príjmy z reklám na vyše 10 miliárd dolárov. Aktuálna výška príjmov z tejto oblasti sa točí okolo 4 miliárd dolárov, čiže ide o relatívne ambiciózny cieľ.
Väčšie množstvo reklám sa môže objaviť aj v obchode App Store, pričom nové sloty budú umiestnené nielen v sekcii „Dnes“, ale aj na kartách jednotlivých aplikácií.
„Rovnako ako naše ostatné reklamné ponuky, aj tieto nové umiestnenia reklám sú postavené na rovnakom základe – budú zahŕňať len obsah zo schválených produktových stránok aplikácií App Store a budú dodržiavať identické prísne normy ochrany osobných údajov,“ uvádza Apple v komentári ku svojmu rozhodnutiu. Dodáva, že viac reklám ponúka „príležitosti pre vývojárov všetkých veľkostí na rozvoj ich podnikania“.