Alza, azda najväčší e-shop na Slovensku a v Českej republike, prichádza s fantastickou novinkou, ktorá poteší predovšetkým tých, ktorým sa z nejakého dôvodu nechce reklamovať/vrátiť nechcený alebo poškodený tovar osobne.
Tento proces totiž ľuďom umožní vykonávať aj bez priameho kontaktu s personálom kamenného obchodu – po novom postačí daný tovar vložiť do AlzaBoxu. Téme sa venuje server Connect.cz.
„Veľký potenciál pre zlepšovanie zákazníckej skúsenosti vnímame nielen v bezkontaktnosti, ale predovšetkým v možnosti používať AlzaBox kedykoľvek v priebehu dňa. K tomu prispieva aj umiestnenie výdajných automatov v blízkosti domov našich zákazníkov alebo frekventovaných ciest, aby boli čo najdostupnejšie,“ hovorí Jan Moudřík, riaditeľ pre expanziu, facility a showroom management.
Alza si nevypýta ani cent
Proces reklamácie cez AlzaBox je celkom jednoduchý. Nespokojný zákazník navštívi sekciu objednávok na stránke obchodu Alza a následne zvolí položku, ktorú chce reklamovať alebo vrátiť. Na základe zvolenej možnosti mu bude vygenerovaný štítok, ktorý musí vytlačiť a nalepiť na balenie daného tovaru. Potom mu už stačí len prejsť k AlzaBoxu, oskenovať štítok (prípadne zadať číslo manuálne) a vložiť balík do otvorenej schránky. A je hotovo.
V súčasnosti je reklamácia prostredníctvom AlzaBoxu dostupná len na území susednej Českej republiky. Alza ju však čoskoro plánuje nasadiť aj u nás a v Maďarsku. A ešte čerečnička na torte – táto služba je bezplatná.
Jediným obmedzením tejto formy reklamácie sú rozmery schránok. Pochopiteľne, väčšie tovary, ktoré sa do nich nezmestia, bude potrebné reklamovať osobne alebo poštou.