Tesla mení systém, akým počíta dojazd pre svoje elektromobily. Dlho sa uvádzaná hodnota odvíjala viac-menej len od kapacity batérie, po novom automobilka začne do výpočtu zahŕňať aj tlak v pneumatikách, klimatizáciu, vykurovanie a niekoľko ďalších faktorov. Informáciu priniesol server Electrek.
Vypočítať presný dojazd je prakticky nemožné, či už vozidlo jazdí na batériu, benzín alebo naftu. Paradoxne však ide o jednu z najpodstatnejších vlastností.
Tesla na trhu figuruje ako líder v efektívnosti a dojazde moderných elektromobilov. Neustále hľadá nové spôsoby, ako uvádzanú hodnotu čo najviac navýšiť a zároveň nebalamutiť svojich zákazníkov.
Teraz jeden taký spôsob našla, hoci to pre ňu nemusí padnúť na úrodnú pôdu. Rozhodne však pridá na dôvere zo strany zákazníkov, čo je jedným zo základných stavebných kameňov azda každého podnikania.
Automobilka ešte v roku 2018 pridala do svojich výpočtov takzvané environmentálne faktory, pod ktorými si možno prestaviť napríklad počasie či nadmorskú výšku. To síce pomohlo, no nie dostatočne. Neraz sa majiteľom Tesly stalo (a prakticky stále stáva), že po príchode do cieľovej destinácie bol stav batérie oveľa nižší, než koľko udával pôvodný predpoklad navigačného systému.
Začiatkom tohto roka obohatila systém výpočtu o ďalšie faktory, konkrétne o silu bočného vetra a protivetra či vlhkosti vzduchu. A teraz, o niečo vyše pol roka neskôr, ho obohacuje opäť.
Tesla po novom do výpočtu dojazdu zahrnie aj tlak pneumatík, vykurovanie, klimatizáciu či dokonca aj nabíjanie smartfónu počas jazdy. Automobilka to však zatiaľ oficiálne nepotvrdila. Informácia pochádza od overeného informátora vystupujúceho ako green.
Zmena má prísť ako súčasť softvérovej aktualizácie 2022.20.7.