Služba Steam už čoskoro zmení svoj vzhľad, na ktorý sme už dlhší čas zvyknutí. Na svojej oficiálnej stránke informovali o zmenách, ktoré vstúpia do platnosti už 1. septembra. Majú uľahčiť a sprehľadniť používateľom celú aplikáciu.
„V poslednom čase sme si všimli, že vývojári hier do svojich grafických obrázkov zahŕňajú viac textu, logá ocenení a dokonca aj hodnotenia recenzií. Vďaka tomu sme si uvedomili, že naše usmernenia neboli také jasné, ako by mali byť,“ uvádza sa v oficiálnom stanovisku Steamu.
Dôsledkom toho sa mohlo stať, že logá hier sa zmenšili natoľko, že nebol poriadne viditeľný ani názov samotnej hry. Množstvo textu na obrázku pôsobí rušivo. Službe sa nepáči ani to, že text je zväčša len v anglickom jazyku. Aj keď ide o najrozšírenejší jazyk, niektorí hráči mu nemusia rozumieť.
Steam zavádza nekompromisné zmeny
Hráčska platforma mení pravidlá toho, ako môžu vyzerať bannerové obrázky k jednotlivým hrám, ktoré sa v službe nazývajú „Capsules“ a reprezentujú hru v celom obchode. Môžu obsahovať grafickú časť a názov hry, prípadne oficiálny podtitul.
Tieto obrázky po novom nebudú môcť obsahovať:
- hodnotenia akéhokoľvek druhu vrátane recenzií;
- názvy ocenení, symboly ani logá;
- marketingové texty o zľavách (napr. „Teraz vo výpredaji“ alebo „Až o 90 % lacnejšie“);
- text alebo obrázky propagujúce iný produkt. (zahŕňa aj pokračovanie alebo iné tituly z tej istej série);
- žiadny iný rôzny text.
Tu si môžete pozrieť príklad zakázaných objektov, ktoré sa už na obrázkoch nebudú môcť nachádzať.
Obrázky musia mať podľa nových nariadení čitateľné logo alebo názov produktu a tiež presné rozmery. Keďže zmeny vstúpia do platnosti až od 1. septembra, je otázne, či to vývojári využijú na to, aby zatiaľ prilákali čo najviac hráčom práve na svoju hru. Alebo sa začnú riadiť novými pravidlami predčasne a prispôsobia tomu svoju grafickú úpravu.