Trh so smartfónmi to v predošlom kvartáli aktuálneho fiškálneho roku nemal ľahké. Prepadol sa o približne 9 %, za čo môže predovšetkým neistota zákazníkov v súvislosti s vojnou na Ukrajine a zhoršujúcou sa ekonomickou situáciou.
Podľa údajov analytickej spoločnosti Canalys, na ktoré upozornil portál Mobile World Live, sa najviac darilo juhokórejskému Samsungu. Za svoj úspech vďačí predovšetkým modelom strednej triedy. Na trhu si pripísal podiel vo výške 21 %, čo reprezentuje slušné prilepšenie oproti 18 % v minulom roku.
Na druhom mieste sa umiestnil Apple, ktorý sa tešil veľkému dopytu po úspešnom iPhone 13. Na trhu obhajuje podiel 17 %, čo je o 3 % viac v porovnaní s minulým rokom.
Čínski výrobcovia si mierne pohoršili. Xiaomi v rámci podielu na trhu vykázalo pokles o 3 %, a tak sa musí uspokojiť s podielom 14 %. Oppo aj Vivo stratili 1 %.
Nízky dopyt prebúdza obavy
Hoci sa 9 % pokles niektorým nemusí zdať ako ktovieaký zlý výsledok, vyhliadky odborníkov nie sú zrovna optimistické. „Klesajúci dopyt spôsobuje veľké obavy v celom dodávateľskom reťazci smartfónov,“ hovorí Toby Zhu, analytik spoločnosti Canalys. „V rámci logistiky a výroby pretrváva niekoľko obáv, ako napríklad sprísnenie dovozných zákonov a colných postupov na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch, ktoré zdržujú dodávky.“
Zhu ďalej uvádza, že predajcovia sa budú v najbližšom období snažiť čo najviac urýchliť predaj pomocou propagačných akcií a ponúk. Podariť by sa im to malo ešte pred začiatkom vianočnej sezóny, aby zmiernili tlak na likviditu. Problémom však môže byť rastúca inflácia, ktorá do veľkej miery ovplyvňuje disponibilný príjem spotrebiteľov.